Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur går jag vidare? (har installerat mysql,php,apache2)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle behöva lite hjälp att komma vidare med min lilla server, så jag kan använda den också....
Detta är min lilla server
Apache2.0.48, MySQL 4.0.15, PHP 4.3.4
På en iBook Dasslock (SJUKT, jag vet, ska byta den, men detta är en testinstallation sålänge...)

Vill kunna ansluta från en annan dator(PC) med dreamweaver (jobbar i det programmet). Jag har lite dålig koll på detta tyvärr. Men apache2 och mysql å php snurrar på fint iaf. Nu vill jag bara att den ska funka i pratiken också. Ska man ansluta till servern med ftp från dreamweaver eller hur gör man. Är inte säker på att jag fått allt rätt med odbc å sånt. Vad ska man ställa in? Har ingen koll på det, tyvärr. Kan nån vänlig själ förklara det lite. Hur ska jag gå vidare? Det räcker att den funkar internt på mitt nätverk i startskedet.....

Har använt mig av Complete serien från ServerLogistics om ni undrar
(Fantasktiskt smidigt måste jag säga)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-07 10:28

Var några år sedan jag använde dreamweaver men då anslut det ialla fall m.h.a. FTP.
Kan varmt rekommendera PureFTPd (och avråda från PureFTPd Manager som verkar så lagom stabilt i dagsläget)

Sen kan jag även avråda dig från att köra Apache 2 och PHP eftersom stödet tydligen ska vara bristfälligt. Är dock inte mästare på Apache-installationer men det går att komma långt med tidigare versioner av apache också.

Slutligen skulle jag väl tipsa om att köra PHP5 istället för 4.3.4.

1
Bevaka tråden