Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panasonic NV-GS11 eller Sony hc-14???

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2004-09-06 23:58

Är nybörjare i videokamera världen, och behöver lite vägledning. Behöver en enkel budget familefilma kamera. Har tittat på Panasonic NV-GS11 eller Sony hc-14. Men jag skulle vilja se lite recensioner på dessa kameror. Vet någon var man kan hitta detta??

Vilken är bäst och varför??

Räcker de här videokamerorna för hemma bruk??? eller ska man lägga mer pengar??

Jag tänkte använda Finalcut, funkar de bra med detta program??

Om någon har någon av videokamerorna kom gärna med lite synpunkter....

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 14:56

www.cyberphoto.se har bra information om olika kameror.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 22:06

Du kan kolla här: http://www.pcphotoreview.com/Digital,Camcorders/PLS_3100crx.aspx

Tyvärr verkar allt inte finnas med, men du får väl hoppas på turen?

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2004-09-09 15:33

Jag köpte en Panasonic NV-GS11 för några veckor sedan och känner mig nöjd med den. Jag använde filmfunktionen i mina digitalkameror en del och ville nu ha en videokamera för att kunna få filmen på hela skärmen. Med det som krav kan man köpa vad som helst och jag köpte den billigaste, alltså Panasonicen.

Jag vet inte, men har fått för mig, att lite dyrare kameror innehåller fler finesser medan bildkvalitén är ungefär densamma.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2004-09-13 16:37

Panasonic NV-GS22

Blir nog en Panasonic NV-GS22, var kan man kolla så att final cut/imovie stödjer denna kamera????

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2004-09-13 23:11
Ursprungligen av Ajje:

Blir nog en Panasonic NV-GS22, var kan man kolla så att final cut/imovie stödjer denna kamera????

Vet ej, men glöm inte att köpa en FireWiresladd som passar i kameran för det får du inte med (fick inte jag i alla fall).

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2004-09-14 12:15

Panasonic NV-GS11

Utförsäljning på GS-11 på PC-City för 2999:- åker nog och köper en. Funkar den i ichat och imovie bra??

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-14 14:49
Ursprungligen av Ajje:

Utförsäljning på GS-11 på PC-City för 2999:- åker nog och köper en. Funkar den i ichat och imovie bra??

Jo, ganska säker på det, men försök ta på öppet köp utifall att...
Har en NV-GS15 som det bara var att plugga in - om du ser till att köpa med FW-kabel alltså (kommer inte med i kartongen, konstigt nog).

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2004-09-14 22:33

Har inte testat med iChat men med iMovie går det friktionsfritt.

1
Bevaka tråden