Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till Dreamweaver MX?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-25 09:22

På PC har jag huvudsakligen utvecklat webbsidor och webblösningar i Homesite, men då jag hörde att Homesite hade blivit integrerat med Dreamweaver MX så testade jag det och har sedan dess jobbat med Dreamweaver MX, på PC.

Det jag gillar med Dreamweaver MX är att det är en schysst kod-editor (nästan samma som Homesite), men _framförallt_ så tycker jag om att Dreamweaver MX organiserar filer i projekt; ett projekt kan ha en live FTP-server, en FTP-server för test, etc, etc.

Jag utvecklar mycket ofta mot en test-server, så när jag sitter och kodar så sparar jag filen och laddar (automatiskt) upp den till FTPn. Det känns otroligt mycket smidigare än att koda i ett program, och sedan byta till ett annat program för att ladda upp filen på FTP-servern.

Därför undrar jag om det finns något program på OS X som hanterar webbutveckling på ett liknande sätt, det vill säga genom att organisera filerna i olika projekt och som har stöd för integrerad FTP (alltså någonting _helt_ annat än att bara öppna en fil från en FTP som BBEdit kan).

Jag vet inte säkert, men jag gissar att Dreamweaver MX finns även till OS X, dock skulle jag hellre använda ett lite mindre bloatat och lite mer Macigt program, om det finns något? Någon som vet?

GoLive har en ännu bättre sitehantering än Dreamweaver, däremot så är det ju praktiskt taget lika stort, så om du söker något mer slimmat så är nog ingen av dem rätt

GoLive CS är det mest underskattade programmet som finns. Finns sjukt mycket funktioner som är unika för GoLive. Tyvärr så verkar folk ha fått för sig att den generarar ful kod, när det är tvärtom. Kodeditorn är också grymt bra. En del gillar inte UI:et.. Men det är en smaksak.. Men det är likt Dreamweaver ett stort och komplext program givetvis.

Här slängt upp några screenshoots..
http://www.shell.linux.se/deluxive/golive/nightly.php

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-06 08:15
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Tyvärr så verkar folk ha fått för sig att den generarar ful kod, när det är tvärtom.

Genererad kod är alltid ful kod. Kanske inte FrontPage-ful, men ändå ful.

1
Bevaka tråden