Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra på Linux?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 11:14

Nån som är skitbra på Linux? Jag är det inte! Men försöker sätta upp ett nätverk med en server och 4 st klienter som ska köras direkt mot servern och användas enbart som surfdatorer. Det funkar. Men jag vill också att ett gränssnitt med bara typ ikoner för mozilla och open office samt nedstrippade menyer ska starta automatiskt när klienten loggar in. Samma för alla. Kör Feodora Core 2 och KDE 3.2. Nån som har gjort det och kan ge en utförlig instruktion?

Är inte skitbra på linux, men en del har man väl hållt på med det. Kör själv med Mandrake 10 och Gnome 2.4, föredrar det framför Fedora och framför allt KDE.
För att få ordning på menyn så borde gå att högerklicka på ikonen i menyn och välja ta bort. Naturligtvis så kan ju också välja att avinstallera de program som man inte behöver (under menyn Systeminställningar tror jag, lägg till/ta bort program).
Om det är något program som skall starta automatiskt så finns det en dold mapp i hemmakatalogen som heter något med .autostart eller liknande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-31 21:39

Hej,

KDE har ett nytt administratörsverktyg som är till för just sånt du efterfrågar.
Nu kan jag inte rikigt namnet på det, men kolla på www.kde.org efter aKademy.

Man kan skapa olika profiler, "spärra" vissa grejer och inte andra osv...

mvh
b0bben

1
Bevaka tråden