Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fytta sms mellan T68 och T630, hur?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 12:55

Hej!

Jag har två telefoner, min gamla T68 och min nya T630. På den gamla telefonens sim-kort har jag några sms som jag vill spara av ren nostalgi. Egentligen vill jag ju flytta dem från det gamla sim-kortet till det nya kortet.

Hur går jag till väga?

Ursprungligen av Fredrik Lange:

Hej!

Jag har två telefoner, min gamla T68 och min nya T630. På den gamla telefonens sim-kort har jag några sms som jag vill spara av ren nostalgi. Egentligen vill jag ju flytta dem från det gamla sim-kortet till det nya kortet.

Hur går jag till väga?

Kan du inte skicka vidare de sms:en till ditt nya nummer?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 13:16

Hej! Tack för svaret!

Visst kan jag det, men då försvinner ju avsändaren.. det är ju naturligtvis så mycket bättre än ingenting alls, men går det inte på något sätt så att de förblir intakta?

EDIT: Nej, förresten, det kan jag inte alls.. det gamla simkortet har inget nummer knutet till sig.. inget abonnemang, men det går att slå på telefonen.

/Fredrik

Går det inte att flytta sms:en från kortet till telefonen och sedan till det nya kortet?

Mats B

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 21:58

Hej Mats!
Det är precis det jag hoppas på, men HUR? Hittar ingen funktion för att flytta SMS mellan kort och telefon, däremot finns en för att kopiera telefonnummer från kort till telefon.. och vice versa.. tråkigt det här..

/Fredrik

Om du öppnar sms:et och trycker vidare på fortsätt, så får du en meny med möjligheten "spara".
Det verkar som om den då sparar där det inte är sparat.
Så lyckades jag flytta från telefonen till simkortet.
Jag vet inte om det fungerar åt andra hållet, är just nu och jobbar på OS i Aten och har ett nytt grekiskt simkort och har inga sms attt testa med åt det hållet.

Ha det
Mats B

1
Bevaka tråden