Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Då var det dags!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-20 17:56

Ja, då var det dags att skaffa sig en bärbar också då.
Jag har ju en fin G5a, men skulle behöva en liten smidig bärbar också så nu ska handlas
Jag ska använda den till i stort sätt fyra saker:

* Word och internet
* Digital foto (lägga över mina foton från kameran, så att jag kan ta mer bilder)
* iTunes (Ha med mig musik när jag åker ut på landet eller andra resor)
* Som en extra flyttbar HD ( Kuna ta med till polarens studio tex, för att kunna ta med
låtar man arbetar med hem till G5an)

Desutom så kommer nog syrran att låna den ibland till skolarbete.

Vist tänker jag väl rätt när jag tänker att en iBook duger alldeles utmärkt, jag kommer ju
i huvudsak använda G5an mest och en Power Book kostar ju över 3000kr mer, så dom
pengarna kan jag ju ha till annat i stället, jag har
ju knappast någon nytta utav 64mb grafikort och skildnaden mellan en 1,33 Ghz och 1 ghz
lär ju inte vara så stor, vi har ju en 1 Ghz eMac här hemma och jag tycker den är riktigt snabb
och den använder vi till i stort sätt samma saker som jag ska ha iBooken till.
Enda anledningen till att jag är sugen på en PB är att den är så himla snygg hehe
Men det är ju inte värt 3000kr, eller vad säger ni.
Övertala mig nu till att köpa en iBook, så köper jag för en gångs skull inte mer en vad jag behöver
och har pengar över.

Jag tänkte köpa en 512 ram till den också och lägga i en 60 Gb HD, och självklart Blåtand och Airport kort.

Nä köp PB:n du. Då bidrar du till att apple får mer pengar och mac samhället växer. Fast skämt å sido så om du inte köper den så kommer du att inte kunna sluta tänka på hur det skulle vara att ha haft en. Samt så håller den säkert ett år extra än ibooken.

  • Medlem
  • 2004-08-20 18:04

Du har tänkt helt rätt. Köp en iBook. Nog för att Powerbooken är lite snabbare, men som sagt lär du inte behöva det direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 22:54

iBook duger mer än väl för de användningsområden du nämner ovan. Men proppa den full med minne!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-08-20 23:48

Jag har en iBook 600 och en PB 1,5Ghz 15". Valet för mig är inte så svårt. Skärmen på en PB (widescreen) är överlägsen iBookens och tangentbordet likaså plus att den är bakgrundsbelyst i mörker. Visst har jag haft mycket nöje och användning av min iBook (och har det fortfarande) men PB-en ligger långt före i kånsla och utförande. alla PC-polare är avundsjuka på designen och jag har tom fått en av dem att välja Mac vid nästa datorköp om det nu har med saken att göra.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-21 11:25

Jo, Powerbooken är grym, men jag ska ju köpa en liten smidig 12"are, jag behöver ju ingen stor skärm. Och då är väll iBooken inte så mycket sämre en PBn, eller?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-21 11:26

Vet ni vad, jag tror att jag ska ta och åka in till Macoteket idag och känna lite på både PBn och iBooken, så får vi se sen

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-21 14:06

Fasiken, jag skulle inte ha åkt till Macoteket, nu vart jag ju ännu mer sugen på en Power Book, suck!
Snacka om liten och läcker! När jag fick se den i värkligheten så vart jag kär

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-22 12:29

Köp nu en PB så du inte blir besviken... jag beställde själv en 12" i förra veckan

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-08-22 12:39

Go Go Go...

1
Bevaka tråden