Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny eMac tillsammans med iMac i september !??!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var inne på eplehuset (www.eplehuset.no) här i Bergen idag.
De hade öppningsdag med en del fina erbjudanen .. så jag tänkte kolla om de hade något bra pris på eMac.
(Nej, alla kan inte lägga ut två månadslöner på en ny dator) :eek:

Hur som helst, kvinnan jag pratade med sade att de inte hade något erbjudande på eMac och dessutom hade de den inte ens i lager .. slutsålt.
Anledningen (enligt henne) till att de inte hade fått in nya var att det var så svårt att få tag i processorer från IBM och Motorola.
Jag frågade om det även gällde lågprstanda-/konsumentmodellerna och hon svarade tvärsäkert JA.
"Det gäller eMac, iMac, portabla och PowerMac."

Men se, DET tror vi inte på .. tror jag

Jag tror de släpper mer nytt än bara iMac snart ....

Vad tor ni?
Har ni hört något?

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2004-08-20 12:33

Enligt Applestore är levernastid på eMac 7-10 dagar...

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2004-08-20 12:37

Å andra sidan kan du läsa om förseningar hos Think Secret

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 12:40

eMac går i linje med iMac prestandamässigt så om Apple tänker
fortsätta eMac-serien så kommer definitivt en ny...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 12:46

Jag läste att i OSX 10.3.5 finns spår av en iMac G5, samt spår av andra olanserade maskiner, vad det nu kan vara..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 13:24

Om nu Think Secret-ryktena stämmer och de tänker släppa en strippad utbildningsversion av nya iMacen är väl det troliga att eMacen läggs ner helt och hållet. Varför skulle man ha två utbildningsdatorer i sortimentet?

Ursprungligen av C-mon:

Om nu Think Secret-ryktena stämmer och de tänker släppa en strippad utbildningsversion av nya iMacen är väl det troliga att eMacen läggs ner helt och hållet. Varför skulle man ha två utbildningsdatorer i sortimentet?

Låter vettigt, åtminstone ifall priset på en eventuell strippad iMac blir tillräckligt lågt. eMacen känns ju lite som ett hastjobb som Apple rafsade ihop när de insåg att iMac G4 blev för dyr för utbildningssektorn, och i så fall vore det rimligt att de lägger ner den linjen. Men å andra sidan lär det inte vara någon belastning för dem att bara fortsätta tillverka den, nu när den fått nytt moderkort och allt, så det är väl ganska sannolikt att den stannar kvar som en zombie i produktsortimentet ungefär som det blev med iMac G3.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 14:01

Problemet är att medianpriserna på iMac gentemot eMac hittills legat dubbelt så högt.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 14:04

Också en möjlighet, om de då sänker priset ännu mer på eMac.
Då blir den ruskigt attraktiv för många Mac-nyfikna.

Ursprungligen av PF:

Också en möjlighet, om de då sänker priset ännu mer på eMac.
Då blir den ruskigt attraktiv för många Mac-nyfikna.

Om nu ryktena med en ny imac med G5 är sann så är jag den som lägger en order. Synd bara att om det nu är sant så har min dator verkligen förpassats till stenåldern. Huga... den "sämsta" datorn i sortimentet blir snabbare än min.

Ursprungligen av mandrake:

Om nu ryktena med en ny imac med G5 är sann så är jag den som lägger en order. Synd bara att om det nu är sant så har min dator verkligen förpassats till stenåldern. Huga... den "sämsta" datorn i sortimentet blir snabbare än min.

Tja... rykten som bekräftats av Apple själva borde ju ha rätt hög sanningshalt...

Jag tror det är viktigt att de har en ok Mac som är billig.
eMac verkar ju ha sålt riktigt bra till skolor, universitet etc ... ska man köpa 20 st. gör det ju en ruggig skillnad om de är dubbelt så dyra.
Köper man en iMac så betalar man för dyr design och tft-skärm.

Vi är nog många som vill ha en duglig dator till ett dugligt pris... blir spännande att se vad de hittar på.

1
Bevaka tråden