Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

förlängningsladd till skärmen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 22:49

eftersom min g4 låter en hel del tänkte jag gömma undan den i klädkammaren som jag brukar göra med min pc...

försökte koppla in en förlängningssladd för skärmen som fungerar på pc, helt vanlig, inköpt på clas ohlson. men då fick skärmen ingen kontakt ? :/

  • Medlem
  • 2004-08-19 09:31

Jag hade precis samma problem när jag skulle koppla förlängningsladd via en kvm-switch. Vet inte om det beror på att grafikkorten i inte har tillräckligt med klös för att att skicka signalerna så långt. Låter lite långsökt?

Det fungerade i alla fall på min PC...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-19 11:29
Ursprungligen av odin:

Jag hade precis samma problem när jag skulle koppla förlängningsladd via en kvm-switch. Vet inte om det beror på att grafikkorten i inte har tillräckligt med klös för att att skicka signalerna så långt. Låter lite långsökt?

Det fungerade i alla fall på min PC...

du har alltså samma problem som jag. ingen som har något klokt svar? skulle det fungera bättre med en enda lång sladd kanske?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 13:17

Jag kör med en sladd på 5 meter tror jag. Jag märker inte av någon tappad signalstyrka. Kör VGA -> BNC mot en Sony 21" i 1600x1200@75 Hz. Mitt upplägg ser ut så här: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=32743

Jag tror att man kan förlora mycket i skarvarna. Hellre några meter bra kabel än en skarv...

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-08-19 13:19

Jag tycker att det snarare låter som att det är olika koppling i kablarna. Det är mina 5 cent.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-19 15:47

det är g4 sawtooth med en studio display crt...

borde det inte funka med en pc-skärmsladd? det är ju samma kontakter iaf. ser likadana ut och passar..

1
Bevaka tråden