Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brus i Bostream-modemet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-08-18 09:12

Sitter med Bostrem Scream och deras tillhörande modem av någon sort. Jag får ett enormt brus i telefonen så fort modemet är inkopplat. Varför?

Bostream själva hävdar att det är för att modemet inte är kopplat i första jacket. Hos mig finns inget första jack eftersom jacken är "stjärnkopplade".

Kan någon bekräfta att bruset har med stjärnkopplingen att göra innan en Felia-tekniker stoppar sina korvfingrar i mina jack (och kostar mig 1200 pix)?

Har någon annan samma problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 09:45

Det finns mer information (+ länk) i den här tråden: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=48951

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-18 15:09
Ursprungligen av Pepe:

Sitter med Bostrem Scream och deras tillhörande modem av någon sort. Jag får ett enormt brus i telefonen så fort modemet är inkopplat. Varför?

Bostream själva hävdar att det är för att modemet inte är kopplat i första jacket. Hos mig finns inget första jack eftersom jacken är "stjärnkopplade".

Kan någon bekräfta att bruset har med stjärnkopplingen att göra innan en Felia-tekniker stoppar sina korvfingrar i mina jack (och kostar mig 1200 pix)?

Har någon annan samma problem?

Du måste ha modemet/splittern på första jacket.
Har du inte det kommer modemtrafiken störa, det är alltså bruset från internettrafiken du hör i din telefonlur.
Splittern/modemet separerar telefontrafiken från internettrafiken så har du en telefon innansplittern kommer du höra båda "trafikerna"

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-08-18 21:16

Tack för hjälpen!!

Återstår bara att ringa Telia och koppla om trådarna då (suck). :rolleyes:

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-18 22:38

[QUOTE="Pepe"]Tack för hjälpen!!

Återstår bara att ringa Telia och koppla om trådarna då (suck). :rolleyes:[/QUOTE

koppla om trådarna kan man göra själv omman e lite händig

1
Bevaka tråden