Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link DFE-530TX (ej +) på Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har ett D-Link DFE-530TX (ej +-versionen) som jag vill använda i min G3:a (266 Mhz).
Jag tänkte använda datorn som server men jag behövde ett nytt nätverkskort.
På datorn tänkte jag installera Mac OS X Jaguar. Jag har letat på nätet efter en drivrutin för nätverkskortet, dock förgäves.
På D-Links sida står det inget om att kortets stöder Mac OS X, men jag tänkte om det kanske finns en generisk drivrutin för dess nätverkschip. Jag vet inte vilket chip det använder.
Det vore snällt om någon kunde säga var jag kan hitta en sån här drivrutin, eller peka åt rätt håll.

Om det här nätverkskortet nu inte fungerar på Mac OS X, har jag ett i reserv.
Det är ett 3Com 3C905B-TX. Det är visserligen gammalt, men jag hoppas på att det fungerar.

Tack på förhand.

PS: Hoppas detta är rätt forum.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 22:18

Hmmm, jag letade själv nätverkskort till en beige G3 för ett tag sedan. Om jag minns rätt fungerar varken 530TX (utan +) eller något 3C905.
Jag provade ett RealTek-baserat chip med dåligt resultat men fastnade för ett Intel-kort. Det sistnämnda var klart dyrare men fungerar klockrent under 10.2.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-08-20 13:49

Wingdings (bror min) hittade en drivrutin som borde fungera på denna länken:
http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/80d023dbef05f90048256adf002a91be/c4cf9ef760760c2c48256d8200212d3f?OpenDocument

Där står att det är för OS X 10.2.x och för kortet DFE-530TX. Installationen gick bra, men kortet dyker inte upp så att man kan välja det.
Kollar man ifconfig i terminalen så finns bara den inbyggda porten med, och den är trasig.

Så kan det vara. Verkar som om de har försökt göra en drivrutin och sen har den kanske inte blivit bra och då har de inte brytt sig längre utan sagt att kortet inte fungerar på OS X.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 13:57

¨< http://99mac.se/forum/showthread.php?t=45861 > är lite om nätverkskort (finns nog mer i arkiven)...
...det handlar ju inte om många kronor och mycket går ju hitta beggat...

1
Bevaka tråden