Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska man uppdatera från 10.1?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-25 01:47

Sedan två år har jag kört Apple som jag bytte till då jag i egenskap av rätt hopplös amatör hade problem med min PC.
Jag fick rätt och Macen är en utmärkt dator för sådana som mej.

Jag har inte uppdaterat från 10.1. Finns det någon anledning att köpa nytt OS om man inte använder speciellt mycket finesser och nöjer sej med Office + vad 10.1 innehöll?

Nyare OS är stabilare, snabbare och säkrare. Jag tycker att ifall du har råd så ska du uppdatera, men vänta i så fall tills tiger kommer

Men ifall du inte känner att du behöver uppdatera så varför göra det.

--

Daniel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-25 02:21

Uppdatera till Mac OS X 10.3.4 Panther nu. Nästa version, Tiger, kommer först i början av 2005.

Kommer tiger så sent...

  • Medlem
  • 2004-07-25 02:25

Är det någon stor skillnad på Tiger och Panther? Eller är det för tidigt att veta något om Tiger

Kan man bara installera Panther över 10.1?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-07-25 07:37
Ursprungligen av =BC=:

Är det någon stor skillnad på Tiger och Panther? Eller är det för tidigt att veta något om Tiger

Det vet ingen än. Men som Mondo föreslår: Installera Panther (10.3.4) nu. Sen kan du kolla alla synpunkter om Tiger när den kommit ut och se om dden passar. Själv installerara jag aldrig första utgåvan av en mjukvara, utan väntar tills dom fixat alla barnsjukdomar som garanterat finns eftersom jag varken har tid eller lust att vara försökskanin.

Ursprungligen av =BC=:

Kan man bara installera Panther över 10.1?

Det är jag 99,999% säker på. Jag skulle backa upp så mycket som möjligt först, dock. När du installerar kommer du så småningom till ett fönster där du kan välja "Arkivera" och att spara alla personliga filer/mappar. Gör det. Notera dock att jag inte är helt 100%....

  • Oregistrerad
  • 2004-07-25 03:23

10.2 var snabbare än 10.1 och 10.3 märkbart snabbare än 10.2 Varför hålla kvar vid ett så gammalt OS?

Ett sådant stort hopp i en uppgradering så får du bäst reslutat om du formaterar datorn och installerar på nytt.
Alltså börjar om från början. Det kan ses som ett stort jobb men du får absolut bäst resultat då.
Det du då måste göra är att kopiera allt du vill ha kvar till ett annat ställe samt att sprara eventuella inställningar.
Kan du inte detta själv så tycker jag du ska prata med någon som kan detta och kan hjälpa dig.
Kanske finns det någon trevlig person här på 99mac som kan tänka sig hjälpa dig med detta, eller bor du i Sundsvall kan jag till och med göra det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-25 14:42

Håller med Hedman om sättet att uppgradera på. Absolut bästa sättet att slippa små konstiga problem och tröghet i systemet. Tar längre tid men det har du garanterat igen.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-25 18:26

10.3 är bra värt pengarna. Speciellt for funktionaliteten och G4:orna känns snabbare.

1
Bevaka tråden