Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ansluta USB-pryl

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon här lyckats ansluta Olympus USB-prylar till sin mac och lyckats se och läasa dess filer?
I det tänkta fallet handlar det om en sån här:

Den producerar wma-filer som man bör kunna tolka med lite juste programvara. Det jag undrar över är om mojängen över huvve taget blir läsbar genom macen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-12 16:52

David,

Vad du behöver är en drivrutin till USB-hårdvaran i din diktafon.

Troligen är USB-hårdvaran en OEM-produkt, d.v.s. någon annan än Olympus har gjort den och därmed också en drivrutin. Om denna drivrutin oxo finns för Mac, ja då bör det inte vara några problem...

Kolla in denna tråd som handlar om USB-> seriella adaptrar och drivrutiner.

- Prova att leta reda efter en Windows-drivrutin till diktafonen...

- Ladda ner den, packa upp den å kolla runt i filerna efter namnet på företaget som gjort USB-hårdvaran...

- Gå till deras supportsidor och leta drivrutin...

-Torkel

  • Oregistrerad
  • 2004-07-12 17:44

Alternativt är det en "generic mass storage" och då är det inga problem… (ie. drivis behövs ej ti lWinXP)
Men man vet aldrig…

Nu testar jag en sån här tingest:

När jag pluggar in den i USB-porten händer just ingenting. Maskinen låtsas inte ens om att en ny USB-drive skulle finnas. Det finns ingenting att montera...

Jag hade kunnat acceptera att burken åtminstone velat försöka formatera den okända enheten eller nåt... men här händer som sagt ingenting. Är inte det konstigt?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-24 11:12

Har du provat om iSync hittar den?

Troligtvis gör den det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 12:08

Varför inte göra det enkelt för sig och köpa en Griffin iTalk och en iPod mini istället?

kan du plåta med den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 15:11
Ursprungligen av David Slättne:

kan du plåta med den?

Nej. Men jag har en riktig kamera. Dessutom fungerar den med Mac.

1
Bevaka tråden