Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brännare till iBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag köpte min iBook 800 gjorde jag misstaget att köpa versionen utan DVD/CD-RW-enhet. Det har jag haft tid att ångra. Nu är det alltså dags att köpa en extern dylik eller eventuellt bara en CD-RW-enhet. Söker alltså en brännare som fungerar med en iBook 800 med OSX. En någorlunda billig modell som är totalt pålitlig. Har annars en erfarenhet av att det är lite av ett lotteri att bränna cd-skivor. Ibland lyckas det och ibland inte. Finns det någon lämplig modell för ca 1000 kr eller mindre?

Ursprungligen av Jonas Rönnqvist:

När jag köpte min iBook 800 gjorde jag misstaget att köpa versionen utan DVD/CD-RW-enhet. Det har jag haft tid att ångra. Nu är det alltså dags att köpa en extern dylik eller eventuellt bara en CD-RW-enhet. Söker alltså en brännare som fungerar med en iBook 800 med OSX. En någorlunda billig modell som är totalt pålitlig. Har annars en erfarenhet av att det är lite av ett lotteri att bränna cd-skivor. Ibland lyckas det och ibland inte. Finns det någon lämplig modell för ca 1000 kr eller mindre?

Firewire är det som gäller om du frågar mig, USB fungerar men mkt strul tycker jag. Har haft massa problem. Sen ska de ha någon form av "Bufferunderrun" funktion. Dels har du denna http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010055973 sen har mackoteket kampanj på brännare. En Formac brännare inkl Toast för 849 bagis..... http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=49473&group=normal&stamp=1090187044&extended_info=342601

Lycka till!

Ursprungligen av screwpull:

Firewire är det som gäller om du frågar mig, USB fungerar men mkt strul tycker jag. Har haft massa problem. Sen ska de ha någon form av "Bufferunderrun" funktion. Dels har du denna http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010055973 sen har mackoteket kampanj på brännare. En Formac brännare inkl Toast för 849 bagis..... http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=49473&group=normal&stamp=1090187044&extended_info=342601

Lycka till!

Tack så mycket. Är det någon som har erfarenhet av brännaren "LaCie CD-RW FireWire-enhet 52 x" som applestore säljer? Är den stabil?

Ursprungligen av Jonas Rönnqvist:

Tack så mycket. Är det någon som har erfarenhet av brännaren "LaCie CD-RW FireWire-enhet 52 x" som applestore säljer? Är den stabil?

Ingen aning tyvärr! Men förmodligen är den ett bra köp. Vet inte vad det sitter för märke under huven. Lacie har iaf bra support har jag hört. Kolla på deras webbsida, har för mig att de skriver vad det är för märke under huven....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-20 19:47
Ursprungligen av Jonas Rönnqvist:

Tack så mycket. Är det någon som har erfarenhet av brännaren "LaCie CD-RW FireWire-enhet 52 x" som applestore säljer? Är den stabil?

Jag tycker du ska slå till och köpa Formacs brännare (som det tipsades om i ett tidigare inlägg). Jag har den själv kopplad till en iMac G3 och den är pålitlig, snabb och dessutom är den snygg (och passar ju som hand i handske till en vit iBook!).

Speedmania har ju en brännare på sin sida.
Så blir Björnström lycklig också

  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-19 12:20
Ursprungligen av Jonas Rönnqvist:

När jag köpte min iBook 800 gjorde jag misstaget att köpa versionen utan DVD/CD-RW-enhet. Det har jag haft tid att ångra. Nu är det alltså dags att köpa en extern dylik eller eventuellt bara en CD-RW-enhet. Söker alltså en brännare som fungerar med en iBook 800 med OSX. En någorlunda billig modell som är totalt pålitlig. Har annars en erfarenhet av att det är lite av ett lotteri att bränna cd-skivor. Ibland lyckas det och ibland inte. Finns det någon lämplig modell för ca 1000 kr eller mindre?

Jag läste något om någon som bytte ut den inbygda slot-in-läsaren mot en dvd-brännare. Tror inte det var allt för dyrt, men garantin kan man nog säga adjö till...

Ursprungligen av Spiken:

Jag läste något om någon som bytte ut den inbygda slot-in-läsaren mot en dvd-brännare. Tror inte det var allt för dyrt, men garantin kan man nog säga adjö till...

Njae, jag frågade applesupporten om möjligheten att installera en intern men det verkade svårt. Man kanske får byta den själv i så fall.

Åh, precis vad jag gjorde och vill veta förutomatt jag vill ha en som kan läsa dvd också. Är det nån som vet om det finns??? Vill kunna se film fast jag klantigt köpte utan dvd/cd-rw. Eller är det så att cd-r kan läsa dvd på ibook g3 800?

1
Bevaka tråden