Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AIM/MSN/Yahoo Messengers går ihop?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De tre giganterna inom instant messaging kommer samarbeta om gemensam plattform. Betyder detta att vi kommer kunna ha MSN- och Yahoo-vänner i vår iChat buddylist snart?

(hoppas ingen redan har nämnt detta)

Ciryon

Wow, det är stort!

Kul nyhet, det skulle innebära en fullfjädrad konkurrent till ICQ-nätverket! Intressant är att i USA så används ICQ mycket i arbetet. MSN & Co har tyvärr fått lite mer lekstuga över sig.

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Kul nyhet, det skulle innebära en fullfjädrad konkurrent till ICQ-nätverket! Intressant är att i USA så används ICQ mycket i arbetet. MSN & Co har tyvärr fått lite mer lekstuga över sig.

Njae, ICQ är nämligen mer eller mindre samma sak som AIM.

Ciryon

Ursprungligen av Ciryon:

Njae, ICQ är nämligen mer eller mindre samma sak som AIM.

Ciryon

Fast ändå två skilda program/varumärken. Folk menar inte AIM när de säger ICQ eller tvärtom, oavsett om de båda körs på samma nätverk. Där har AOL misslyckats rätt duktigt. Lika bra marknadsfört som Telia och lokaltaxa över hela landet.

Nice, ska blir intresant att se utvecklingen på det här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-19 18:42

Inte en dag försent,,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-19 18:54

Kommer man att ha kvar sitt gamla ID eller kommer det ett helt nytt system?

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-07-19 19:00
Ursprungligen av acke:

Kommer man att ha kvar sitt gamla ID eller kommer det ett helt nytt system?

Vad jag har fattat så ska systemen kopplas ihop på något sätt, så man borde ju få ha kvar sina gamla ID. Men de får väl lösa det så det inte krockar, samma namn kan ju finnas i de olika näten.

jag säger bara Jabber

Precis, jabber löser redan problemen och implementerar ju xmpp-standarden. Ju snabbare de kommersiella nätverken förvinner desto bättre. Som det fungerar idag är det ungefärs som om jag inte kunde ringa min kompis för at han använder telia och jag tele2. Det är bara så dumt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-20 12:43

Jag ber om ursäkt för ev. besvikelse, men som jag tolkar detta så är sammanslagningen bara möjlig inom företagsnätverk, med serverlicens från Microsoft. (står uttryckligen i artikeln)

Citat:

For now, the three companies have no plans to permit users outside the workplace to communicate with one another over different instant message systems.

Så det får väl bli Fire ett tag till.

Ursprungligen av arru:

Jag ber om ursäkt för ev. besvikelse, men som jag tolkar detta så är sammanslagningen bara möjlig inom företagsnätverk, med serverlicens från Microsoft. (står uttryckligen i artikeln)

Så det får väl bli Fire ett tag till.

...eller proteus...

Ursprungligen av sugplopp:

...eller proteus...

Eller Adium X

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-21 14:08
Ursprungligen av Christofer:

Eller Adium X

Word! <- (Syftar till amerikanskt slanguttryck för "instämmer" ungefär, ej ordbehandlare från Redmond, som såvitt jag vet inte heller är den smidigaste mjukvaran för snabbmeddelanden...)

skamuel,

du kanske kan koppla word till nåt applescript som skickar iväg från word direkt till icq?

Ciryon

1
Bevaka tråden