Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla extern skärm till iMac G4

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-19 13:05

Hej allihopa

Jag har blivit erbjuden att köpa en iMac G4 1GHz av en bekant. Problemet är bara att skärmen är helt trasig, samt att det skulle kosta multum att laga/byta den. Det jag undrar är om det är möjligt att koppla en ny TFT-skärm direkt till grafikkortet, på den plats där den trasiga var kopplad innan. iMacen har ju i och för sig en bildskärmsutgång men den tillåter endast vga vad jag har förstått, medan jag skulle vilja ha en digital utgång eftersom jag vill ha en plattskärm.

Alltså, kan jag koppla en ny skärm till den anslutning där den inbyggda skärmen satt, eller på nåt sätt fixa så att jag kan få en digital skärmutgång (dvi).

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få...

MVH Felix Rådberg

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-07-10 21:45

Jag är inte så haj på sånt här men är du säker på att det är skärmen som är sönder, annars är det kanske "grafikkortet". Jag har själv en äldre iMac 400 DV och jag ser med fasa fram emot den dystra dag då "grafikkortet" lägger av, för det lär det göra förr eller senare på alla av den här typen sägs det. Och då är man stekt för grafikdelen är fastlödd på moderkortet. Kolla om du har signal i VGA-utgången.

1
Bevaka tråden