Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K700 och modemscript

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Nu har jag försökt alla varianter jag kan komma på, men att få K700 att fungera som modem fungerar bara inte!!!

Om jag använder modemscripten för [FONT="Arial Black"]Ericsson GPRS CID1 +CGQREQ[/FONT] kopplas jag upp via telefonen, men sedan kommer meddelandet:" Modemet kopplade plötsligt ned ...".
Sonyericsson-script fungerar inte alls.

WAP etc fungerar utmärkt, iSync likaså.

Jag har Tele 2 , G4 med OSX10.3.3, extern USB-BT D-link 120, och K700i

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-28 17:21

På min T39:a råkade jag ut för något liknande.
Men eftersom det funkade ibland började jag se ett mönster. Det funkade en gång, direkt efter start av telefonen. Sedan inget mer.

Jag "löste" det genom att boota om telefonen efter varje surf-session med GPRS.
Vet inte alls om det är det problemet för dig, men kanske värt att prova?

Ursprungligen av pipopp:

Om jag använder modemscripten för [FONT="Arial Black"]Ericsson GPRS CID1 +CGQREQ[/FONT] kopplas jag upp via telefonen, men sedan kommer meddelandet:" Modemet kopplade plötsligt ned ...".

Dessutom visar det sig att APN-inställningarna m.m. i telefonens GPRS-konto har ändrats till telefonnumret som modemet ska ha.

Det är bara att beställa inställningarna igen för hundrade gången. Nu vet jag i alla fall varför.

Det har tagit 15-20 timmar fördelat på fyra dagar, men nu fungerar det!!!!

Någonstans här på forumet hittade jag följande länk: http://www.taniwha.org.uk/
Ladda ner modemscript för SonyEricssonmobiler.

Om man där läser ReadME-filen noggrant lär man sig bl. a. följande:

Ta reda på din telefons GPRS-anlutnings CID. Jag antar att det är samma som "Externt ID" som på K700 hittas under Kommunikation>Datakomm.>Datakonton> Välj konto och tryck på mer > Kontoinformation.

Under Bluetothmodem-inställningarna i datorn ska telefonnumret inte fyllas i i rutan telefonnummer, utan ASP -informationen!!! Sedan ringer scriptet rätt nummer!!
Oavsett vad som står under tillverkares eller Internetoperatörers hemsidor!

Sedan bör under PPP-inställningar en ruta om ekosändningar avmarkeras, och lite andra tips. Nu får ni läsa själva, mina problem är för tillfället ur vägen.

Dessutom kan jag hämta mejl från min lilla internetoperatör på jobbet!! Var tvungen att lägga upp egna datakonto OCH Internetprofil för att det skulle fungera, fast det är samma som telefonn/GPRS-operatörens inställningar förutom mejlservernamnen.

  • Medlem
  • 2004-06-30 16:16

pipopp
vad menar du när du skriver att telefonnr inte ska fyllas i,
skriver du inte i *99# eller har du något annan inställning?
Och menar du GPRS uppkoppling?

tack
Micke

Ursprungligen av ML:

pipopp
vad menar du när du skriver att telefonnr inte ska fyllas i,
skriver du inte i *99# eller har du något annan inställning?
Och menar du GPRS uppkoppling?

tack
Micke

Ja, jag menar GPRS-surfning på datorn med telefonen som modem.

Och, ja, med scripten från länken ovan ska man absolut inte skriva in *99# utan APN-adressen istället. Sedan tar scriptet hand om uppringningen.. Tele2's APN är ju isplnk1.swip.net

Skriver man *99# ändras APN-adressen i samtliga inställningar i telefonen!!!!! Inget mer MMS, ingen GPRS-uppkoppling ....

1
Bevaka tråden