Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar inställningar när jag byter nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-18 12:15

Varför tappar jag inställningarna när jag kommer in på ett nytt trådlöst nätverk, WLAN?

Jag använder mig av ett trådlöst nätverk hemma (Airport Extreme). Varje gång jag kommer hem till brorsan och kopplar upp mig på hans trådlösa nätverk (DLink) försvinner mina inställningarna till båda nätverken? Varför sparas inte inställningarna, nätverk och lösenord?

Hej

Jag är inte säker på at jag har lösningen men det finns en liten kryssruta i Airport inställningarna som heter, "Allow this computer to create network". Skulle kunna vara nått kanske?

Vad kör du för mac, övriga produkter o.s.v?

mvh

Johan

  • Oregistrerad
  • 2004-06-26 23:44
Ursprungligen av Johan Lindqvist:

Hej

Jag är inte säker på at jag har lösningen men det finns en liten kryssruta i Airport inställningarna som heter, "Allow this computer to create network". Skulle kunna vara nått kanske?

Ingen bra idé att skapa ett nätverk när du egentligen vill använda ett befintligt.
Kolla så att "Automatiskt" är valt i Systeminställningar/Nätverk/Airport/Airport/Förvalt nätverk. Automatiskt innebär i detta fall att datorn automatiskt väljer inställningar år dig när valet av vilket trådlöst nätverk som skall användas blir självklart.

1
Bevaka tråden