Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 st hd i QS733

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-23 13:23

Då har jag fått min 80GB som jag ska mecka in i min gamla QS733. Satte den nya hd'n på samma kabel som combo-driven. Det funkade fint även om det gick ca hälften så segt som på ordinarie hd-anslutningarna. Men nu vill jag ha den nya 80GB på samma plats som den ordinarie 40GB sitter. Dvs i botten på chassit, detta för att utnyttja den anslutningen. Men den sitter som berg. Hur får man loss den?

Hur rekommederar ni att montera fast den 3:dje hd'n, dvs den som kommer att sitta under combo? Hur får man in den i 5.25" utan att riva upp hela chassit?

Har funderat på att köpa extra förlängingskablar ist för att slita loss den ordinarie hd'n. Men man tycker ju att den borde gå att få loss.

  • Medlem
  • London
  • 2004-06-23 17:20

Stoppa i dom snabbaste hårddiskarna i chassit och köp en extern kabinett (Speedmania kanske?) för den slöaste. Att ha en HD på samma kabel som combon är inte att rekommendera, det går superslött...

  • Medlem
  • 2004-06-23 20:16

Eller varför inte köp ett ATA/133 kort och sätt alla nya diskar på den och de gamla slöa på det inbyggda ATA/66 interfacet. Så slipper man ha massor dem externt.

1
Bevaka tråden