Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lossa tangenter på en iBook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-12 13:58

Det är såhär att vi har katt hemma, och även fast jag är noga med att stänga locket på datorn när jag inte använder den så har det efter över ett års användande letat sig in en ansenlig mängd katthår och annat damm i tangentbordet.
Har testat att blåsa med tryckluft, men katthåren bara lägger sig runt det lilla fästet för varje tangent.

Kan man på något sätt pilla bort alla tangenter eller sitter dom där de sitter? Tips?

Ta en liten plaststicka, eller liknande, och för in den i nederkanten av tangenten. Böj tangenten försiktigt upp tills den lossnar med ett litet knäpp. För piltangenter och funktionstangenter gäller från vänstra sidan.
Sätt tillbaka genom pressa ner tangenten så att den först låser i överkant och sedan är det bara att trycka till lite lätt.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-13 11:28

Grymt! Tack.

Nu ska jag börja rensa...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 19:03

Nu kan du passa på att skaffa dig en lite snnorlunda tangentuppsättning! Jag har flera vänner som har undrat varför de inte sitter i bokstavsordning..

  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 21:01
Ursprungligen av Axel V:

Nu kan du passa på att skaffa dig en lite snnorlunda tangentuppsättning! Jag har flera vänner som har undrat varför de inte sitter i bokstavsordning..

Haha! Det vore ju en idé. Gäller bara att komma ihåg att S=K och L=A osv. sen...

Förresten så fungerade rensningen bra, det var lite pill och tog sin tid, men nu är det i alla fall rent under tangenterna.

Tänk på att damsugaren brukar fungera utmärkt att få upp hår också! Men se upp för statisk elektricitet.

/Kristofer

1
Bevaka tråden