Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kass upplösning...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 14:52

Det är ju ingen ny upptäckt direkt men det slog mig nu (igen) vilket grymt låg upplösning PowerBook har.

undra när man kan få se lite bättre skärmar på dem?

  • Medlem
  • 2004-06-11 16:16

Be careful what you wish for. Jag har sett mången Dell-skärm som ställts ned på lägre upplösning pga att den är för hög. Det ser verkligen inte kul ut. Alternativ vore ju inte fel iofs, den som vill ha ska kunna få, tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 16:32

Håller med. En del kunder har avstått värsta IBM-Thinkpaden med 1600x1200 pix för att det blir oläsligt. Snacka om fel fokus hos tillverkarna.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 20:40

Tycker att ökningen av upplösning är överskattad. Skutar med att man inte ser vad man gör på skärmen. En polare har en monsterskärm men fet upplösning..... man får liksom vända huvet när det händer ngt i ett hörn, plus att man inte hittar pekaren....lol

Njae jag vet inte, själv tycker jag det är den största besvikelsen med 17" PB:n... upplösningen är på tok för låg för en så pass stor skärm. Det går att ursäkta sig hur mycket som helst med att säga att vissa andra datorer har för hög upplösning bla bla bla men på den här punkten har faktiskt PB:n misslyckats, iaf hitills. Det och tangentbordet är det enda dåliga med den här datorn, är hyfsat nöjd... det kunde varit lite mer kräm i den om man jämför med en bärbar PC.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 22:29

Vad har hänt med gamla hederliga WYSIWYG - 72dpi???
DTP är dött som en sen¿¿¿

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-12 08:38

Hade det inte varit för Windows, hade jag köpt en PC för länge sedan...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-12 09:34

iBooken ligger väl på ca 106 dpi och PB 17/15 runt 100 dpi... runt 103 dpi mittemellan är den optimala upplösning tycker jag. 100 dpi är ok, men lite för lågt.

1
Bevaka tråden