Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! konfigurera congorouter

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Åskan brände min gamla fina (nåja) zyxel isdnrouter.......som tur är har jag en annan......men jag vet inte hur man skall konfigurera den...

någon därute som har manual eller en "quickstartguide" eller nåt sånt?? Det är lite svårt att komma åt internet utan den

det är en Congo voice router

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-28 09:38

Andreas,

ACC som ursprungligen gjorde dessa routrar köptes under 90-talet upp av Ericsson...

Här finner du handbäcker och firmware:

http://www.ericsson.com/support/datacom/ipaccess_documentation.shtml

-Torkel

Jo jag har redan varit inne där och den configuration guide som jag tror jag skulle behöva (9.0) verkar inte finnas.....(eller rättare länken leder till command reference) kan man använda en för högre versioner tro???

Ursäkta jag glömde framföra ett tack, Torkel!

Ursprungligen av Andreas Anjou:

Åskan brände min gamla fina (nåja) zyxel isdnrouter.......som tur är har jag en annan......men jag vet inte hur man skall konfigurera den...

någon därute som har manual eller en "quickstartguide" eller nåt sånt?? Det är lite svårt att komma åt internet utan den

det är en Congo voice router

Vet inte om du har en console-kabel, men om du har det så kan man hålla in ctrl+M när man sätter i strömmen och komma till ett Maintenence läge. Skriv de och tryck på enter så tar den bort den befintliga konfiguratioen och så kommer du till en config guide vid nästa uppstart. Den brukar räcka väldigt långt om man bara skall göra en enkel konfiguration för upprigning till internet.

/JD

Man tackar, skall jag prova imorgon när jag är hemma igen!

Jaaaaa det är igång, men det var inte CTRL+M utan ett enkelt tryck på ENTER som, gjorde att jag kom in i maintenanceläget. å sen var det bara att skriva DE som du sa och starta om skiten.....TACK rudeboy för hjälpen....

Andreas

Ursprungligen av Andreas Anjou:

Jaaaaa det är igång, men det var inte CTRL+M utan ett enkelt tryck på ENTER som, gjorde att jag kom in i maintenanceläget. å sen var det bara att skriva DE som du sa och starta om skiten.....TACK rudeboy för hjälpen....

Andreas

Ah så trevligt. Kul att någon får nytta av mitt lidande med Congo...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-09 09:18

Hej,

har ni inte tillgång till nån ADSL eller liknande i Lödöse?
Jag som funderade på att köpa hus där :/

mvh
b0bben

Ursprungligen av b0bben:

Hej,

har ni inte tillgång till nån ADSL eller liknande i Lödöse?
Jag som funderade på att köpa hus där :/

mvh
b0bben

Bra fråga, jag skulle tro att det är med Felia i första hand isåfall. Men jag har inte kollat upp om det fungerar eller finns alternativ. Är ingen sådan hårdsurfare (och inte barna heller ännu) så att jag vill lägga en massa pengar till liten nytta.....

Annars är du varmt välkommen till Lilla Lödöse, se upp var du köper hus bara så du inte hamnar mittuppi den planerade vägen.....kolla här http://www.vv.se/vag_traf/vagproj/vastra_gotaland/45%20alvangen-Trollhattan.htm

1
Bevaka tråden