Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra låda för Apple

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Japp en bra låda för Apple, och med 10 Hårdiskplatser m.m.
Lite Apple kopia är det men der är en extremt tyst låda med ljud Isolering och separat värme zoner! Lådan är Fulltower och det är Lian Li lådor i Alu:D

Jag vet inte meningen med detta inlägg - vill du bara att alla ska säga "usch vad fult chassi"?

Ursprungligen av Björnström:

Jag vet inte meningen med detta inlägg - vill du bara att alla ska säga "usch vad fult chassi"?

Tanken var att Apple kunde göra något liknade med samma Isolering och praktiska funktion( 10 hårdiskar får plats i lådan ). Sedan kan man få datorn att vara helt tyst pg av att lådan är ljud islolerad.
Fast lådan ska ha Mac design på den förstås!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-03 09:39
Ursprungligen av Hunter78:

Tanken var att Apple kunde göra något liknade med samma Isolering och praktiska funktion( 10 hårdiskar får plats i lådan ). Sedan kan man få datorn att vara helt tyst pg av att lådan är ljud islolerad.
Fast lådan ska ha Mac design på den förstås!

Eeeerhhhhm...
Bortsett platsen för HD´s så är det ju faktiskt en G5 du snackar om...
IMHO

Ursprungligen av Jonaz:

Eeeerhhhhm...
Bortsett platsen för HD´s så är det ju faktiskt en G5 du snackar om...
IMHO

Ja alldeles korrekt! Det handla om om Apple kunde göra lådan några cm högre kan man få plats med så mycket mer i lådan! T.ex. Lian Li Pc v2100 Lådan!

Ursprungligen av Pär:

Jösses...
Tänker inte säga vad jag tycker, det kan ni nog gissa ändå...
[Snart vill ni väl ha XP-skins oxå... Varför i helsike 10="10" enheter lokalt? Har små snoppar?]

T.ex. Fler DVD-Brännare ( kanske ej så praktiskt men möjligheten ska finns för minst 2st enheter tycker jag)
PowerMac G5 ska ha fler diskar minst 4 - 6 eller fler = gnälls det mycket om här på 99Mac att det inte finns och att 2 diska är för lite!
Och nuvarande låda klarar inte det utan extrema ingrepp!

Har ni inte tänkt på värme utvekling på Diskarna = högre totalvärme i datorn = Högre varv jobbar fläktarna i. Medan en stor låda gör det enklare!

  • Medlem
  • 2004-06-03 21:40

Lika snyggt som det här -->

Ursprungligen av Hunter78:

Japp en bra låda för Apple, och med 10 Hårdiskplatser m.m.
Lite Apple kopia är det men der är en extremt tyst låda med ljud Isolering och separat värme zoner! Lådan är Fulltower och det är Lian Li lådor i Alu:D

Fultower ? Nej tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-02 23:23

Usch vad fult chassi.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-03 01:52

föredömligt ok för att vara tänkt till pezez...

Detta var knappast den snyggaste "lådan" från Lian Li. Sen ser jag inte heller sambandet med Apples produkter. Om man kunde köpa loss moderkort/logikkort från Apple till rimliga pengar så hade jag nog stoppat in den in sådan här:

Ps: Den ser bättre ut IRL och så är den ljuddämpad och helt i aluminium.

Ursprungligen av whoami:

Detta var knappast den snyggaste "lådan" från Lian Li.

Ps: Den ser bättre ut IRL och så är den ljuddämpad och helt i aluminium.

Ja en frys verkar behövas till Intels nya Prescott processorer.......

Ursprungligen av Errol Garner:

Ja en frys verkar behövas till Intels nya Prescott processorer.......

Med en frys OCH ett Hackman rivjärn så är mina gastronomiska behov tillgodosedda.

Senast redigerat 2004-06-03 02:55
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-03 03:20

Fast jag har ju redan ett rivjärn (dual 1.8)
Men mitt PC-chassi ser ut som skräp

  • Oregistrerad
  • 2004-06-03 09:05

Jösses...
Tänker inte säga vad jag tycker, det kan ni nog gissa ändå...
[Snart vill ni väl ha XP-skins oxå... Varför i helsike 10="10" enheter lokalt? Har små snoppar?]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-03 09:12
Ursprungligen av Pär:

Jösses...
Tänker inte säga vad jag tycker, det kan ni nog gissa ändå...
[Snart vill ni väl ha XP-skins oxå... Varför i helsike 10="10" enheter lokalt? Har små snoppar?]

Vad då? Du menar att man inte måste ha sex interna enheter, SuperDrive till exempel, och en diskettstation?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-03 09:17

Apple måste omedelbart ta fram en model med minst sex enheter på fronten, en stor frontlucka som man måste öppna varenda gång man tänker använda någon av dessa sex enheter, diskettstation (minst en), massor av lysdioder i fläktarna och neonlampor överallt. Helst också kohorn överst på datorn, och huggtänder. Och en massa krom, avgasrör och eldsflammor så klart. Och inga mesiga bärhandtag, det blir onödigt enkelt att flytta på datorn då. Datorer ska vara stor, fula, klumpiga och krånga hela tiden.

1
Bevaka tråden