Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anmäla svenskt SPAM!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vart anmäler man svenskt SPAM? Gäller förbudet mot SPAM bara sådan riktad till privatpersoner? I varje fall tycker JAG att nedanstående är att betrakta som ett brott mot förbudet mot SPAM!

Fick ett mail från nedanstående svenska firma som jag inte har haft någon kontakt med vare sig privat eller genom firma. Väljer att inte stryka firmans namn för att hänga ut dem här som ett varnande exempel. Om det är som de säger om träffarna borde man väl kunna fixa något script själv som går till ens hemsida med jämna mellanrum!?

Hej xxxx,

Är du säker på att era presumtiva kunder hittar er webbplats?

När någon gör en sökning vid en sökmotor på ett nyckelord relaterad till din er verksamhet, hamnar då din webbplats på topp-10, eller gör din konkurrent?

Mitt namn är Charlotta Andersson och skriver till er på Xxxx Xxxxxxxxxx Trading med anledning av er Internetdomän, www.xxxxxxxxxx.se

Jag arbetar som säljchef på Altus Sökmotortjänster.

Att bara sätta upp en hemsida på Internet räcker oftast inte för att uppnå en effektiv marknadsföring på Internet!

Idag använder cirka 85 % av alla Internetanvändare sökmotorer för att hitta det man söker. Besökare som når er webbplats via en sökmotor är dessutom klart mycket mer attraktiv då besökaren sökt på ett urval av de produkter eller tjänster ni erbjuder.

Man måste även göra sidan lätt att hitta för dem som är intresserade av ditt företag och dina produkter.

Sökmotorpositionering är ett kostnadseffektivt sätt för dig att vara säker på att du finns representerad på alla ställen dina potentiella kunder och kontakter letar efter dig. Vi kan hjälpa dig att öka trafiken till er webbplats och därmed öka er försäljning och lönsamhet

För att besökaren skall hitta er sida krävs att den ligger bland de 10-30 första träffarna - inte så många tittar på resultat 570. Att ligga högt upp på sökmotorerna innebär en klar tillströmning av besökare. Genom nyttjande av våra tjänster garanterar vi fler besökare på webbplatsen. Vi kan inte hjälpa alla, men många - kanske kan vi hjälpa just dig?

För att fira en ankommande sommar erbjuder vi en rabatt på 10% första vecka i Juni. Detta gäller vid beställning av sökmotorregistrering tillsammans med sökmotorpositionering I. Se priser och mer information på vår hemsida. http://www.alltus.se

Ni har möjlighet att göra en intresseanmälan: http://www.alltus.se/intresse.html
Vi tar sedan kontakt med er och diskuterar era möjligheter till en mer trafikerad webbplats.

PS. Du kan anmäla dig till vårt attratkiva nyhetsbrev om e-marknadsföring och sökmotormarknadsföring helt kostnadsfritt. Gå in på vår webbplats för anmälan. DS

____________________________________________________________________________
Vänliga Hälsningar,
Charlotta Andersson
charlotta.andersson@altus.se

____________________________________________________________________________
Altus Sökmotortjänster - En enhet inom Future Technologies - Futech

Ölandsgatan 20
392 31 Kalmar
Orgnr: 969670-8032
Företaget Innehar F-skattebevis.
____________________________________________________________________________

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-06-02 16:39

När tråden ändå är upp...

Personliga brev till företag där de står lite vad man gjort och ens tjänster.. räknas de som spam??

Ursprungligen av hallgren:

Tack för den - använd!

tack igen från mig

Skatan, knappast.

Spamförbud gäller bara privatpersoner. Till företag är det helt okej att skicka obeställd epostreklam. Epostadresser till befattningshavare går att köpa av seriösa leverantörer som till exempel PAR. (Konsumentverket behandlar över huvud taget enbart marknadsföring riktad till privatpersoner, eller "konsumenter".)

Dock anses det vara god sed att ge mottagaren en enkel möjlighet att tacka nej till flera liknande erbjudanden, till exempel med en strykmiglänk sist i meddelandet.

Sen kan man tycka att även om det inte är olagligt så är meddelandet i ditt exempel ett sällsynt dåligt exempel på epostmarknadsföring. Långt, krångligt och offensivt. Och irriterande. Vem vill göra affärer med någon som irriterar???

Å andra sidan fick de ju en hel del gratisreklam nu...

Offtopic: Haha, Ölandsgatan i Kalmar. Där har ju bott - iofs på Ölandsgatan 4.

Så det är inte du som är Charlotta?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-12-21 14:34

E-postreklam till Enskild näringsidkare är att likställa med e-postreklam till privatperson, så det är inte alltid man kan lita på köpta e-postadresser.... Jag skulle kunna anmäla mycket SPAM dagligen om jag ville/orkade.... Jag har ju en enskild firma och blir överöst av fina erbjudanden.

1
Bevaka tråden