Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB15Alu vägrar tredjepartsmöss!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-25 10:51

Alu 15" är känsligare än andra PowerBooks i vissa lägen.
Bl a har jag en nu där musen hoppar till 5-20 cm spikrakt åt höger och stannar där.

Det underliga är att det bara sker med extern mus - och bara med logitech och
microsoft, den funkar som den ska med Apples egen mus.
Det sker även när jag avinstallerat logitech control center.

Nån som haft samma problem?

  • Medlem
  • 2004-05-25 11:06

Nope. Har en 15" AluPB 1,5GHz men en MS "exploder" (:D) mus ansluten. No problema.
Fast musen är två-tre år gammal så den vill gärna "dubbelklicka" för att den har fått rätt mycket stryk ("bad mouse").

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-05-25 14:21

Jag har kört både med och utan Logitech Control Center (föredrar nog utan som gammal X11-användare) och har inte sett något problem med Logitech Mouse Traveller. Datorn är en PBG4 FW800 (alltså första aluminium-versionen).

Senast redigerat 2004-05-25 14:34

Har själv en Alubook 1ghz och kör MacAlly Dot-mouse. En skitmus, iofs, men den funkar som den skall. Inga buggar vad jag märkt.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-25 15:51

Hmmm...tack för responsen.
Då är det kanske fel på just detta exemplar, helt enkelt...
Jag testar vidare så länge.

Jag har råkat ut för detta med batteridrivna trådlösa möss. Då batteriet håller på att ta slut så kanar muspekaren rakt upp i det blå. Med nya batterier så fungerar det återigen som det skall. Antar att ditt problem är av annan art.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-05-28 16:23

Kan ju vara underlaget du kör musen på som spökar. Möss från olika tillverkare reagerar lite olika på underlaget.

Edit: Vår Kullander & Kullander-musmatta fungerar dåligt med alla optiska möss

1
Bevaka tråden