Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB problem med Mp3 spelare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-23 11:41

Min söta fru har en LG Mp3 spelare (MF-PD365N6) som inte har USB drivrutin till Mac.

Finns det något sätt att kommunicera med den lilla PC-prylen?

1. En PC
2. Virtual PC (inte säkert att det funkar)
3. Gör som jag, skaffa en iPod

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 11:55
Ursprungligen av marcushedenstrom:

1. En PC
2. Virtual PC (inte säkert att det funkar)
3. Gör som jag, skaffa en iPod

Jag har en Ipod själv. Det gäller min lilla fru nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 11:25

Är det ingen som vet hur man kommer åt en USB pryl?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 11:50
Ursprungligen av Klintan:

Är det ingen som vet hur man kommer åt en USB pryl?

Har den stöd för "mass storage" så dyker den upp på skrivbordet OM den har ett "vettigt" filsystem. Stödjer den "mass storage" men har ett ovettigt filsystem så skall man se den i disk utility och kunna ge den ett "vettigt" filsystem (om de nsedan funkar är en annan femma). Stödjer den inte "mass storage" så är det lite kört och hoppet står till en drivrutin...
Eftersom den inte verkar säljas här så är ju LGe i sverige ingen ide att rådfråga

  • Oregistrerad
  • 2004-05-23 19:27

tja, de flesta USB-,p3 spelare funkar utan drivrutiner direkt i Macen... har du testat att bara koppla in den?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-24 11:53
Ursprungligen av Jonny Larsen:

tja, de flesta USB-,p3 spelare funkar utan drivrutiner direkt i Macen... har du testat att bara koppla in den?

Ja, men jag kan inte hitta den på skrivbordet.
Tror du LG´s program skapar nåt slags filsystem som jag missar om jag mot förmodan skulle komma åt spelaren?

  • Medlem
  • 2004-05-23 20:10

USB-problem med pci-kort o skrivare

Har ägnat en massa tid åt att
1 hitta lämpligt kort till min PM G3 (beige) med OS 9.2, men satte till sist in Keyspan USB PCI-kort med 2 utgångar

2 få det att funka med skrivaren Canon i560.

USB och skrivaren dyker upp i systeminformationen. Så också som skrivarsymbol i vänsterfönstret. Men när man väljer den syns den inte till höger = den verkar inte få någon connection. Drivrutiner + USB support etc 1.4.1 installerade.

Försöker man skriva ut, ser allt OK ut ända tills man tryckt på print. Då blir det error och skrivaren kan inte hittas, följt av att det är problem med skrivaren.

Hur kan man få detta att funka??

1
Bevaka tråden