Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som kan trådlöst bredband??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag funderar på att köpa en begagnad imac 600 ghz, men behöver veta om
jag kan ansluta den till mitt befintliga bredband.

Jag har en PC med följande:
2,4 ghz, 54 mbps, wireless Barricade g bredbandsrouter (kompatibel med Mac OS enl. förp)
2,4 ghz, 54 mbps, wireless PCI card kompatibelt med 802.11g och 802.11b.

Har hittat info om imac 600 ghz på nätet, där det står att den är kompatibel Med IEEE 802.11 DSSS. Vet någon om det är samma sak som ovan? Jag är inte så insatt när det gäller detta, men jag har läst på kartongen.
Räcker det om jag köper ett airport kort 11 mbps eller ska det vara något annat?
Några "dumma" frågor blev det, men jag är inte så insatt i detta tyvärr

Jag är oerhört tacksam om jag får lite hjälp, så jag vet om jag törs köpa imacen eller inte.

mvh

Ingela

Inga problem! Köp ett 11 mbps AirPort-kort bara och installera det i iMacen, så kan den också vara med och leka i det trådlösa nätet. Se bara till att du inte råkar skaffa ett AirPort Extreme-kort (54 mbps) i stället för ett vanligt AirPort-kort (11 mbps), för de passar inte i gamla iMacar.

Tack så mycket för hjälpen! Kul att jag fick ett så snabbt svar.
Nu ska jag lämna ett bud på datorn och på måndag blir det nog jag
som besöker närmsta återförsäljare och handlar ett airport kort.

mvh

Ingela

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-05-20 22:40

Du måste också köpa en adapter för airportkortet för att kunna koppla in det i iMacen.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/GS6ajtjud5Y729vdfcD13v7h0JJ/1.3.0.5.10.3.7.13.0

1
Bevaka tråden