Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat/AIM statusvisning på egen hemsida

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår hittade jag en sida på www.aim.com som kunde generera kod till hemsidan som sen visar om jag är online. Tyvärr hittar jag inte tillbaka till sidan nu när jag tänkte fråga om det här men jag fick hursomhelst inte detta att funka med iChat.

Finns det någon beprövad kod till hemsidor som funkar med iChat?

Jag är inte intresserad av AppleScript-lösningar som kontinuerligt ska ladda upp filer till min hemsida. Det for förbi några sådana varianter nu när jag googlade.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Igår hittade jag en sida på www.aim.com som kunde generera kod till hemsidan som sen visar om jag är online. Tyvärr hittar jag inte tillbaka till sidan nu när jag tänkte fråga om det här men jag fick hursomhelst inte detta att funka med iChat.

Finns det någon beprövad kod till hemsidor som funkar med iChat?

Jag är inte intresserad av AppleScript-lösningar som kontinuerligt ska ladda upp filer till min hemsida. Det for förbi några sådana varianter nu när jag googlade.

Är det möjligen detta du menar?

http://www.aim.com/remote/index.adp?aolp=

Just det... men den funkar inte med iChat enligt min första test. På min hemsida står det att jag är online trots att jag stängt av iChat 10 minuter tidigare. Har jag väntat för kort tid? Kanske någon annan har lust att testa?

Funktionen innehåller ju även en "lägg till mig..."-knapp och den tycks funka med iChat.

1
Bevaka tråden