Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klockan nollställs?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt mig min en iBook. Det var ett skyltex där någon hade snott batteriet. Jag har ännu inte fått det batteri som jag har beställt, så jag kör än så länge med sladd i väggen. Klockan (uppe till höger) nollställer sig då och då till 1 januari 1970. Är det för att jag inte har något batteri i eller finns det ett "internt" litet batteri som håller ordning på klocka och liknande? I så fall är det till att lämna in den på garanti.

  • Medlem
  • 2004-05-16 15:19

Det finns ett batteri i datorn som bl.a. skall hålla ordning på klockan.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-05-16 15:38

Det borde sluta bara du får batteriet.
Jag vet inte hur det är i bärbara om det sitter ett litet batteri på moderkortet också för att hålla koll på datum och tid och sånt, men det känns mer logiskt att det skulle vara det "stora" batteriet som har hand om det och att man bara har en liten kondensator eller liknande som håller strömmen medans man byter batteri.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-16 15:44

Enligt den här sidan så verkar inte iBook ha något internt batteri - utan huvudbatteriet sköter den biten…
Tror det ligger någon "back-up konding" i don så man har någon minut på sig att byta huvudbatteriet… (om man har två).
Så fattar i vart fall jag infon…

  • Medlem
  • 2004-05-16 16:52

I så fall så har jag fått det hela om bakfoten.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-16 17:34
Ursprungligen av MP:

I så fall så har jag fått det hela om bakfoten.

Det stämmer gott på "stationära" (och många PB).

1
Bevaka tråden