Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Härlig väntan på mer bredband

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte uppgradera till 10 MB från 2,5 (har bostream). Det går inte för de har inga platser kvar på vår station.

Ringde BBB och de har inga platser kvar på vår station.

Ringde Adamo och de har inga platser kvar på vår station.

Ringde Telia och de har inga platser kvar på vår station. Men inte riktigt, för de kan inte säga om de har några platser kvar. Jag måste säga upp mitt bostream-abonnemang först innan de kan se om de har några platser kvar. Om de inte har några platser då sitter jag ju risigt till...

Någon som har några förslag på vad man kan göra om man vill ha 8-10MB eller mer?

Stryp en granne och få en plats ledig?

Ja, det verkar ju vara modellen.

Kolla om du kan få Tiscali Basic som nu når upp i 8Mbit/s
http://www.tiscali.se/privat/adsl/

Jo, jag kollade tiscali, men Basic är ju bara 500 kbit.

Tiscali Extra är 8MB skulle det väl vara i så fall och då är det fast pris upp till 10 GB. Jojo. Sedan sitter taxametern och tickar igen som förr...

Inte så kul, faktiskt. Fast pris skall det vara. Man vill ju inte sitta och hålla koll på nedladdningsmängder.

Nja, det var 0,5. Nu kan du få 8

Citat:

Nu börjar vi bygga ut kapaciteten för vår BASIC tjänst så att du kan surfa med ännu högre hastighet!
Beroende på var i landet du bor kan du få möjlighet att surfa med upp till 8 Mbps istället för 0,5 Mbps, men till samma låga månadspris!

Och Basic har ingen begränsning.
Mer info:
http://www.tiscali.se/privat/adsl/upptill.php

(Sitter f.ö. och väntar på att min uppsägningsmånad hos Telia ska gå ut så jag får Tiscali 8Mbit för 298kr/mån)

Jag har oxå beställt Basic 0,5 mbit. I juni kommer dock stationen att byggas ut för 8 mbit/s (varför dom inte gör det med en gång är en gåta...). Då blir det åka av!

Aha. Tack för den informationen Johan. Kollade bara i deras tabell. Skall genast kolla lite närmare.

Tyvärr var det samma sak där. Jag måste avsluta mitt abonnemang för att de skall kunna säga om de kan leverera till mig eller inte... Mystiskt.

Ursprungligen av Pontus Sörlin:

Tyvärr var det samma sak där. Jag måste avsluta mitt abonnemang för att de skall kunna säga om de kan leverera till mig eller inte... Mystiskt.

Hos Adamo så kan man låta dom sköta hela övergången. Du fyller bara in ett papper och faxar eller postar den till dom, så sköter dom allt skarvlöst. Dom säger alltså upp ditt gamla abonemang och kopplar på ditt ny samma dag (som det är möjligt). Då behöver du inte tänka på lediga platser antar jag, ring Adamo och kolla.

Kan förstå att du inte vill säga upp det gamla innan du har säkerställt tillgång till nytt. Tycker att det verkar mycket underligt om man inte kan få besked om det finns plats i stationen innan man byter ISP.

Min syster och hennes sambo råkade ut för just detta. De skulle flytta in i en ny lägenhet och enligt hyresvärden kunde man få ADSL. Men tji fick dom, för stationen var full.

Känns som ett varv till med kundservice kunde vara på sin plats.

1
Bevaka tråden