Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vilken mp3spelare?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vilken mp3spelare ska man välja?
Jag vill komma så billigt undan som det bara är möjligt men ändå fortfarande kunna tanka mp3-filer från min mac. Vad rekommenderas?

finns bara en mp3-spelare....den kommer i 5 färger....ärligt talat så visst vill man komma billigt undan men köper du nåt annat än ipod kommer du alltid undra om det verkligen var värt att spara den där tusenlappen....kolla om det finns någon som skall resa till USA och be dem köpa. Jag har en 15gigabyteare...sjukt nöjd, använder den dagarna i ända fast jag behöver egentligen inte 15gigabyte....4 tror jag skulle vara lagom. Gränssnittet på ipoden är lysande...lägg pengarna på en riktig pryl som du verkligen kan använda ingen 128megabytes leksak...

  • Medlem
  • 2004-05-07 20:08

...tycker inte det är så enkelt. iPod saknar onekligen en del trevliga finesser och iTunessynk kan inte ensamt få mig att välja en iPod... Hela vitsen med just mp3 tycker jag är att man inte behöver ha en spelare med rörliga delar. En solidstate-spelare i aluminium på två GB med radio och ett AA/AAA-batteri tycker jag Apple kan ta och utveckla...

(iAudio 4 är nåt i närheten, tycker jag - http://www.mp3spelare.com/product.asp?intProdID=27 )

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 20:47
Ursprungligen av Ma:

...Hela vitsen med just mp3 tycker jag är att man inte behöver ha en spelare med rörliga delar. En solidstate-spelare i aluminium på två GB med radio och ett AA/AAA-batteri tycker jag Apple kan ta och utveckla...

(iAudio 4 är nåt i närheten, tycker jag - http://www.mp3spelare.com/product.asp?intProdID=27 )

Den där iAudio 4 har ju bara 512Meg minne.

  • Medlem
  • 2004-05-07 21:57
Ursprungligen av schmuck:

Den där iAudio 4 har ju bara 512Meg minne.

Japp, än är det en bit kvar till 2 Gb.... 1 Gb (vilket finns, fast det är dyrt) skulle nog räcka hyfsat bra också.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 20:36

iPoden är ju sitt vis utan rörliga delar - HD: snurrar ju bara till ibland och cachar…
Så mer än 95% av tiden är den utan rörliga delar…

  • Oregistrerad
  • 2004-05-09 14:07
Ursprungligen av Pär:

iPoden är ju sitt vis utan rörliga delar - HD: snurrar ju bara till ibland och cachar…
Så mer än 95% av tiden är den utan rörliga delar…

Man kan ju skaka på den utav bara f-n, så får man se om nån del rör på sig. :rolleyes:

vågar man köpa en första generationens ipod eller är dom sönderkörda och nednötta?

Jens of Sweden släppte en i dagarna som klarar OGG och whatnot. Kan ju vara något, den var ganska så gullig också.

Annars så är ju iPoden det bästa man kan få på MP3/ACC sidan. hands down. Tror dock inte att iPod Mini är något att ha för dom med flyktig smak (som jag).

  • Oregistrerad
  • 2004-05-09 15:43
Ursprungligen av David Slättne:

vilken mp3spelare ska man välja?
Jag vill komma så billigt undan som det bara är möjligt men ändå fortfarande kunna tanka mp3-filer från min mac. Vad rekommenderas?

jag kan inte annat än hålla med de andra.... om du ska lägga pengar på en mp3spelare så köp en iPod (inte en fjantig mini) utan en finfin vit å silvrig 3g
Jag köpte 10gig direkt när den kom ut och är inget annat än helnöjd. Den var värd sina 3600.- och nu är ju 15 gig inte dyrare än typ 3000.- KÖP!
Om du inte ska lägga pengar på en mp3spelare så tycker jag att du ska köpa den allra billigaste som du kan komma över. Typ om du vill ha en 128mb så finns det ju modeller för några hundringar.
Kort sagt: Köp en iPod om du ska ha en "riktig" mp3spelare... köp annars det billigaste du kommer över om det inte e så noga...
Köp INGEN mellanmodell och lägg tuselappar på den istället....
Köp världens bästa mp3spelare!! iPod regerar och är värd alla sina slantar!

1
Bevaka tråden