Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler home.se-adresser som strular?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har inte kunnat skicka e-post från min @home.se på en vecka nu. Börjar bli jobbigt. Va inne på home.se och ser att tascali har köpt upp home.se. Ringer Tascali och har nog aldrig blivit så syrligt bemött av en kundtjänst som där, vidare visar det sig att dom inte har telefonsupport på mail.se. "Man får maila", säger hon. Jag svarar att det är det som är problemet - jag kan ju inte maila. "Du får väl faxa då", vresigt tillbaka. Jag har ingen fax, så ni måste jag skriva ett brev till dom för att uppmärksamma att mail:en inte vill.

Fler som har mail.se-problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-28 11:40

Vad är det för problem mer explicit som du har? Det är inte så att din internetleverantör nu stängt av port 25 för alla SMTP-servrar utom deras egna? (dvs du behöver då ställa in Mail så att utgående server är i stil med mail1.comhem.se). Det finns en del trådar om detta här på 99Mac (sök t ex på SMTP).

Själv upplever jag att kvaliteten på Home sjunkit den senaste tiden, alltsom oftast får jag t ex felmeddelande "SELECT command failed" från Mail, men såvitt jag förstår har inga Mail försvunnit. Ett annat problem med min Home-adress är att SPAM-skörden ökan lavinartat den senaste tiden, jag får nu ca 20 spam om dagen. Förvisso tar Mail hand om dessa men det är trist när jag är på resande fot och kollar mejl via webbmejl alternativt ännu värre via WAP.

  • Medlem
  • 2004-04-28 11:46
Ursprungligen av iJohannes:

vidare visar det sig att dom inte har telefonsupport på mail.se.
...
Fler som har mail.se-problem?

Ska det vara home.se eller mail.se? Vi har oxå lite problem med home.se-mail här hemma. Jag har inge problem men min sambo har det ibland. Hon får beskedet att Entourage inte kan hitta mailservern när hon ska hämta post, men när jag kolla mitt konto är det nemas problemas... Men det brukar fungera efter några försök, så jag har inte orkat forska närmare i det.

jag har helt gett upp home.se nu. Både jag och min fru har fixat mac.com som alternativa hemadresser i stället, samtidigt som vi båda ändå mestadels använder jobbmailen även hemifrån. Det senaste halvåret har jag nog inte fått iväg två felfria home.se-mail i rad nån enda gång, och samma sak med inboxen... home.se funkade perfekt så länge hela deras verksamhet BYGGDE på gratis-surfandet, nu är de mer som Real Player - dvs, gratistjänsten är en blindtarm de helst bara skulle vilja kapa...

>> Baron
Sorry, det ska vara home.se.

Det är som många spått: Telia har stängt porten och all trafik måste gå via deras ut-server:

*smtprelay1.telia.com
eller
*mail1.telia.com

1
Bevaka tråden