Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tv ut via svhs till rca composit adapter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-15 09:24

Tjena !
Är det någon som lyckats få bild (via ovans adapter) med en Pismo eller PB.
När jag kör med en svhs kabel direkt så identifieras tvn utan problem.

os 10.3.3
hw PB g3 500 "pismo"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-15 12:26

jag har kört detta utan problem med min Lombard. Använder svhs > rca adaptern som medföljer. Kopplar in på den "gula kontakten" på TVn. Vad får du för resultat?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-20 07:55

OK ! då måste jag få tag i killen jag köpte pismon av .. och se om han har kvar kabeln.
Jag har testat med en adapter som följde med en dell, men den hittade inte jag tvn med.
Sedan har jag testat en adapter som följde med ett tvkort men då fick jag bara en svartvit bild
(ingen skillnad imellan NTSC/PAL).
mysko i alla fall ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-20 09:38

Får du färg eller svartvit bild med SVHS kabeln? Att man får svartvit bild kan annars bero på antingen PAL signal eller att TVn inte har S-video stöd. Det är min erfarenhet. Jag tror dock att S-video och SVHS inte är samma sak även om aparaterna oftast brukar ha stöd för båda eller ingen och på sätt brukar gå att felsöka ihop.

Adapern är en decimeter lång kabel. Lik denna på Claes Ohlsson för 35 kr (CO-nummer: 32-7847):

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-04-20 10:20

TJena

Ett litet inlägg in debatten;
S-VHS är en videokassettbandspelartyp (vanlig vhs fast med bättre bild)
S-video är en signaltyp med tillhörande kabelstandard (alla S-VHS bör ha S-video-utgång)

Även om man inte har en "vanlig" S-video-ingång (typ gammal tangentbordssladd) i TVn kan det finnas i scart-ingången.

/mvh Ola

1
Bevaka tråden