Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dvi/adc -> Vga

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så ska man till att köpa en G5:a. Jag har två stycken gamla Apple-skärmar (20' och 17') som får duga tills vidare. Min fråga gäller de konverterare ADC eller DVI till VGA som Apple säljer för 400 spänn. Först och främst, följer det med någon av konverterarna när man köper datorn? Den VGA-anslutning som omnämns, är det en anslutning för Apples skärmar eller för trad VGA? Om jag inte minns fel så skilde sig dessa åt. Om så är fallet, måste jag ha ytterligare konverterare då för att hooka på två gamla Appleskärmar!?

/Jont Olof

Ursprungligen av Jont Olof:

Så ska man till att köpa en G5:a. Jag har två stycken gamla Apple-skärmar (20' och 17') som får duga tills vidare. Min fråga gäller de konverterare ADC eller DVI till VGA som Apple säljer för 400 spänn. Först och främst, följer det med någon av konverterarna när man köper datorn? Den VGA-anslutning som omnämns, är det en anslutning för Apples skärmar eller för trad VGA? Om jag inte minns fel så skilde sig dessa åt. Om så är fallet, måste jag ha ytterligare konverterare då för att hooka på två gamla Appleskärmar!?

/Jont Olof

VGA är VGA (15 pinnar i tre rader) och det följer med en ADC - VGA adapter med datorn.
Vill du koppla på gamla Macskärmar med den tvåradiga kontakten krävs en till adapter som jag tror är svår att få tag i. Förr fanns ju en adapter för att göra om Applekontakten till VGA men du behöver ju göra tvärtom.

Det är ju rätt sjukt i sådana fall, om man inte kan koppla in gamla Mac-skärmar till nya!?

Hmm... Har precis talat med Macademic och uppenbarligen finns det adaptrar som löser problemet. 140 spänn styck kostade de, så det var ju inte så blodigt heller. Tack i alla fall!

Shysst!

1
Bevaka tråden