Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar ny eMac

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-15 20:44
Ursprungligen av whoami:

Skolverksamheter är oftast inte momsbelagda, vilket innebär att dom måste betala fullpris med moms. Den momsen får dom inte tillbaka! Bara en liten pekpinne så här på kvällskvisten.

Förstår inte riktigt vad du pratar om... Hur som helst är det ett faktum att vår budget bygger på inköpspriser utan moms och att skolan på det ena eller andra sättet får tillbaka momsen. Låt oss dock inte snöa in på det, utan koncentrera oss på eMacens förtjänster istället!

jag fattar inte varför ni har något emot en headless mac :rolleyes: valfrihet framför allt! det är mina behov som skall tillfredställas inte apple's interna strategi...

sen tycker jag det finns uppenbara svagheter att jämföra med "historien" - det var helt andra förutsettningar då - mot nu.

Apple behöver instegsmodeller - det kan vi väl vara överrens om i alla fall. Sen kan man ju fråga sig hur dom skall "se ut". Faktumet att iBook är apples nuvarande "säljraket" tycker jag indikerar mot att det finns en gedigen efterfrågan på "lågpresterande" instegsmodeller. Och, jag anser att iBook är en perfekt dator på många sätt...även eMac'en är otroligt prisvärd - MEN - det hade INTE skadat apple på något sätt att omlansera Cube'n för 5 000 kronor!! Detta tål att upprepas!!

Hysteriskt tjat? Var det inte så att man omedelbart efter lanseringen ändrade sin policy? Dessutom så är e-Macen Apples enda stationära konsumentdator egentligen. iMac är numera en dyr prosumermaskin, och G5:orna skall egentligen vända sig till "proffsmarknaden".

jag hade kunnat tänka mig att köpa den - om det inte vore för den allt för ljudliga fläkten! den låter mer än en PowerMac G5

Bevaka tråden