Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tungsten, magnetismen borta

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-06 23:54

Jag har råkat ut för att min Palm Tungsten T, inte klarar av att hålla fast pennan i sitt läge längre. Det sitter en magnet, antingen i själva datorn, eller i pennan. Denna har på senare tid mist sin magnetiska förmåga. Vänder man handdatorn upp och ned, ramlar pennan ur.

Vet någon om magneten sitter i själva datorn eller i pennan. Jag har själv inte lyckats konstatera att den sitter i pennan, vilket i så fall vore bra, då jag bara kunde köpa några nya pennor. Om den sitter i datorn, har någon koll på hur man kan byta ut den?

Jag förutsätter att en sådan sak ej går på konsumentköpslagen, eller är det 2 års garanti på Tungsten T (min är ca 14 månader), de nya Tungstenarna har 2 år. Kan det i så fall tänkas gå på den? Det är trots allt utslitningsskador, men magneten borde klara mer än ett år vid normal användning, tycker jag.

  • Medlem
  • 2004-04-07 01:17

Sitter och fipplar med två orginalstylii, hittar inte ett spår av magnetism hos dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-07 01:23

Ok, tack!

Är det den som är till Tungstenserien?

Jag erfor samma med min när jag testade, men då jag inte vet hur pass avmagnetiserade mina delar, är det svårt att vara säker.

  • Medlem
  • 2004-04-07 12:06

O yes, orginal, spritt nya ur förpackningen. Misstänker att magnetuschlingen sitter i själva PDA:n. Undrar om man kunde magnetisera stylusen? Gnugga den mot en vanlig magnet? Har inte fått dina problem (ännu?), så jag vill ogärna försöka själv.

1
Bevaka tråden