Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddiskkrash

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-31 18:47

Just nu sitter jag och gråter blod.
140 Gb jobb, musik, filmer och dokument bara försvann från min Maxtor 160 Gb externa HD. Allt som är kvar är en massa tomma mappar och massa ledigt utrymme.

Så här ser det ut i skivverktyg när jag försökte reparera den:

Reparerar skiva för “Mathias”
Mounting Disk(S,"Checking HFS Plus volume.",0)
Kontrollerar filen Extents Overflow.
Kontrollerar katalogfil.
Ogiltig syskonlänk
Kontrollerar kataloghierarki.
Ogiltig enhetskatalogräkning
(det ska vara 945 istället för 300)
Ogiltig enhetsfilräkning
(det ska vara 7645 istället för 1723)
Kontrollerar enhetens bitmönster.
Bitmönsterenheten behöver en mindre reparation
Kontrollerar information på enheten.
Räkning av fritt utrymme på ogiltig enhet
(det ska vara 38269511 istället för 38269509)
Repararerar enheten.
Reparation av enheten Mathias är klar.

Försökte reparera 1 enhet
0 HFS-enheter reparerades
1 enhet kunde inte repareras

Vad kan jag göra?

Ursprungligen av Mathias Falk:

Just nu sitter jag och gråter blod.
140 Gb jobb, musik, filmer och dokument bara försvann från min Maxtor 160 Gb externa HD. Allt som är kvar är en massa tomma mappar och massa ledigt utrymme.

Vad kan jag göra?

Diskwarrior eller Norton Utilities kanske kan hjälpa? Förhoppningsvis så är ju inte innehållet på disken raderat men även om det är "raderat" så finns det ju chans att få fram en del igen.

Om du verkligen gråter blod så antar jag att IBAS http://www.ibas.se/ kan vara en hjälp för dig...Annars får du fortsätta med ovanstående...

Läs mitt inlägg på MW's forum

Länk:
"Hårddiskkrasch - behöver hjälp omgående"

Använde Disk Warrior 3.01 och är tillbaka till världen:-) Kan funka för dig, ej säker dock...Lycka till!

Senast redigerat 2004-04-01 08:47
Ursprungligen av starground:

Länk:
"Hårddiskkrasch - behöver hjälp omgående"

Använde Disk Warrior 3.01 och är tillbaka till världen:-) Kan funka för dig, ej säker dock...Lycka till!

Data Rescue X från Prosoft är ett mkt bra program då det försöker rädda datan från HD:en iställt för att försöka reparera HD:en. Har själv lyckats få tillbaka nästan alla låtar från en Hårddiskkrasch på en iPod. Finns att ladda ner som demo för att testa och se om den hittar någon data på din disk.

http://www.prosoftengineering.com/products/data_rescue_info.php?PHPSESSID=0de19719a3372db124b8789e8c23495a

Lycka till!

1
Bevaka tråden