Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cebit04: Apple inspirerar

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Dom nya bilderna är helt sjukt kopierade.

Apple borde stämma Stardom som gör iTank. Dom försöker så klart utnyttja Apples goda mindshare genom att härma deras stil på att lägga ett i framför namnet och design av produkt samt förpackning. Allt för att sälja sina egna produkter utan någon form av kompensation till Apple (antar jag).

  • Medlem
  • 2004-03-26 10:07

Det blir ganska kul när man blandar ihop designelement med dito koncept. En juste sopran kan resa nackhår i Trollflöjten, men skulle låta mest fånigt i ett mässingskvintett. Begriper man inte musiken, blir det lätt ganska fånigt, om ni nu accepterar analogin.

  • Medlem
  • 2004-03-26 11:02

Jag vill också ha en iTank!
Fast den verkar inte direkt lätt att hitta... Tillverkaren (?) har ingen info på sin sida, www.stardom.com.tw/ - nån som vet om någon är återförsäljare för Stardom/Raidon i Sverige?

Vad tror ni att herrarna på Mercedes säger om dessa datorchassin som vi hittade i en monter? Det är inte bara Apple som råkar ut för kopiering och direkta varumärkesintrång.

Både Mercedes, BMW och Porsche fanns att tillgå i montern hos denna kinesiska tillverkare. Dom var inte jätteglada över att vi tog bilder men vi berättade att vi "älskar BMW" men att vi inte jobbade för dom - då var det ok.

Du kan även se ovanstående bilder i 1024x768 pixlar:
Mercedes datorer
BMW och Porsche datorer

(om du kopierar eller länkar till bilderna - glöm inte att ange källan och länka till oss)

Ursprungligen av Björnström:

Vad tror ni att herrarna på Mercedes säger om dessa datorchassin som vi hittade i en monter? Det är inte bara Apple som råkar ut för kopiering och direkta varumärkesintrång.

Är det verkligen något att skriva om? till skillnad från Apple så tror jag knappast att Mercedes eller BMW bryr sig speciellt mycket om huruvida någon chassitillverkare har ett derivat av deras logga på lådorna.

Ursprungligen av GandalfTheMacintosh:

Är det verkligen något att skriva om? till skillnad från Apple så tror jag knappast att Mercedes eller BMW bryr sig speciellt mycket om huruvida någon chassitillverkare har ett derivat av deras logga på lådorna.

Jag tycker att intrånget blir mycket allvarligare om man snor ett företags logotyp istället för att bara efterlikna deras design. Det skulle säkert bli svårare för Apple att stämma de som kopierar deras design än det skulle vara för Mercedes att stämma ett företag som sätter en logotyp som är intill förväxling lik deras egen på ett datorchassi.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 14:48

Fyfan vad smaklösa mercedes, bmw och porsche är..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 14:51

Och den här "ser precis ut som en iMac", det kan ju alla se:

http://www.idg.se/ArticlePages/200403/23/20040323065323_MMM/20040323065323_MMM.dbp.asp

Ryser...

/J

  • Medlem
  • 2004-03-26 17:19
Ursprungligen av jsalo:

Och den här "ser precis ut som en iMac", det kan ju alla se:

http://www.idg.se/ArticlePages/200403/23/20040323065323_MMM/20040323065323_MMM.dbp.asp

Ryser...

/J

Fniss!

"Roligast blir den dock när du dockar den. Då ser den nämligen precis ut som en Imac. Att den dessutom kallas för Itablet gör ju inte saken sämre/bättre beroende på hur man ser det."

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2004-03-26 18:02
Ursprungligen av nyhetsartikel:

(om du kopierar eller länkar till bilderna - glöm inte att ange källan och länka till oss)

Fråga, har ni frågat Norska försvarets fotograf om ni få använda deras bild på er förstasida?

vänligen
/P

Vissa PC inte så fula!

Tycker faktiskt att vissa HP maskiner är riktigt snygga. Kan inte säga att ALLA Windowsburkar är skräpdesignade. HP kommer att överraska oss framöver tror jag...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 22:48

fyfan!!!!!....leksaks datorer. Faktiskt så långt ifrån "benz" och bmw gedigenhet man kan komma. går det att få i AMG utförande med special trim? 12 ghz pentium 8

/e

Bevaka tråden