Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredband vad behövs?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att skaffa ADSL bredband och jag har en powerbook g3 250mzh OS 8.6 och en laptop modell äldre med windows 95 och jag skulle vilja ha bägge datorerna uppkopplade vad behöver jag för utrustning. Går det med någon trådlös lösning för macen har väl IR överföring inbyggd tror jag?!...

marcus "nybörjare på nätverk"

Router

Skaffa dig en router med inbyggd switch, tex en D-link 604 eller liknande. Såg att det fanns en sådan under säljes. Den håller uppe linan åt dig så man slipper hålla på att logga in varje gång man ska ut, samtidigt som flera datorer kan dela linan och den fungerar även som en vanlig switch för det egna nätverket.

Och Kablar för att koppla ihop enheterna...;)

Och nätverkskort till din PC såklart. Windows 95 är en ren mardröm att sätta upp nätverk på dock.

Japp Win95 vill man inte ens ta i med tång....Det är nästan kört på förhand...:)

Om du får möjlighet till fler än 1 fast IP-nummer så räcker det med en ethernet-hubb - vilket bolag för bredband är det ?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-03-23 18:25

Och glöm för allt i världen inte antivirus till PCn...
Här är det också bra med en bredbandsrouter/brandvägg, Windows 95 är väl ungefär lika säkert på Internet som att åka i en kundvagn på Autobahn...

Men om jag struntar i bredband för PCn kommer jag fortfarande kunna använda mitt 56k modem i jacket då?!

marcus :m

1
Bevaka tråden