Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ska jag köpa en powermac g5 eller ska jag vänta?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-22 12:33

He. det är så jag har tenkt köpa mej en powermac g5 den vasaste. men nu har jag läst att det fins rykten om att det ska komma ut en ny mac, ska jag venta till den nya macen kommer eller klarar jag mej med powermac g5 den vasaste .

jag håler ej på med musik eller grafik jag är en hemma användare med unix och linux kunskap

//Jag är dyslectiker

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-22 13:51

Enligt rykten skall det komma nya modeller imorgon... Kan ju vara värt att hålla sig en dag

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2004-03-22 14:45

Jag skulle också väntat tills imorgon och se ifall de släpper nya maskiner. Och om de gör det, så skulle jag sedan köpa nuvarande modeller på rea-priset. För priset på gamla modeller som finns i lager brukar gå ned. Och det är inte alltid så himla nödvändigt att köpa det senaste.

Och om du till och med bara håller på med det du skrev att du gör, så kanske ett köpa av en begagnad G5 1,6 Ghz är ett bättre köp?

  • Medlem
  • 2004-03-22 15:06

jag köper med student lån så jag har tenkt att köpa den versta endå när jag har lånet den versta kostart typ 28000kr men har jag massa till behör. det blir inte inan 3 veckor inan jag köper den om det blir den, men powermac är väl altid den starkaste mac apple ger ut?

  • Medlem
  • 2004-03-22 16:29
Ursprungligen av Golab:

He. det är så jag har tenkt köpa mej en powermac g5 den vasaste. men nu har jag läst att det fins rykten om att det ska komma ut en ny mac, ska jag venta till den nya macen kommer eller klarar jag mej med powermac g5 den vasaste .

jag håler ej på med musik eller grafik jag är en hemma användare med unix och linux kunskap

//Jag är dyslectiker

Som dyslektiker blir du glad över Apple Mails inbyggda rättstavning, som med vissa undantag fångar upp alla felstavningar. Just ordet dyslektiker finns dock inte med tyvärr.

Angående G5, så tror jag att det är dåligt läge att köpa. Jag ska köpa en snart, men tänker vänta på uppdatering.

  • Medlem
  • 2004-03-22 16:35

Jag skulle också vänta. Det känns som det det kommer en massa nya maskiner när som helst. Inte minst om de utlovade 3GHz-maskinerna ska komma innan augusti.

vänta!!! nya kommer när som helst och då får du antagligen en 2.2 Ghz som mellanmodell...

och i ditt läge hade jag valt den minsta, eller mellanmodellen - och valt en större skärm istället!

lycka till

1
Bevaka tråden