Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med OS X Server & Windows XP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-18 15:36

Jag har ett blandat nätverk med en OS X Server, några G5 och ett par Windows XP maskiner.

Servern fungerar som filserver för hela nätet och det har väl fungerar ok ett tag tills vi nu upptäckt ett problem.

Från XP maskinerna i Photoshop kan vi inte spara dokument på servern, då hänger maskinen sig och ger ifrån sig meddelandet "Delayed Write Error" efter ett bra tag.

Sparar man filen lokalt och sedan kopierar över den till OS X servern så fungerar det utan problem.

Har läst på olika forum om detta, men inte kommit fram till någon förklaring eller lösning!?

Är det någon som vet hur man kan lösa detta?

Låter som ett rättighetsproblem på "temp" katalogen på servern. Hur är rättigheterna satta?

  • Medlem
  • 2004-03-19 11:19

Hur ska jag ställa in dessa?

Ursprungligen av Arch@ngel:

Låter som ett rättighetsproblem på "temp" katalogen på servern. Hur är rättigheterna satta?

Användarna har rättigheter i katalogen, läsa & skriva. Vilken katalog är "temp" på servern och vad bör jag sätta för rättigheter där?

Ursprungligen av jman:

Användarna har rättigheter i katalogen, läsa & skriva. Vilken katalog är "temp" på servern och vad bör jag sätta för rättigheter där?

Då är rättigheterna korrekt. "Temp" katalogen ska ligga som en osynlig katalog i den utdelade katalogen på servern. Hittade dock detta hos våra kära vänner på M$: M$ Verkar inte bättre än att du får vänta på SP2 till WinXP. Den släpps förmodligen vilken månad som helst...

1
Bevaka tråden