Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GX30 funkar inte med dators Bluetooth

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lånat en Bluetooth-USB av en kompis och glad i hågen så ställer jag in min nya telefon på Bluetooth och datorn hittar telefonen, men där tar det stopp. Någon nyckel att skriva in i telefonen finns inte. Ringer Vodafones kundtjänst och får beskedet att det inte går. Får nog gå tillbaka med telefonen. Inte ens en dag fick jag vara lycklig med den. Inte vill jag köpa en USB-kabel. Det går väl inte då heller att synca den med min adressbok och kalender?

Tycker det vore något som Sharp får jobba med.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 14:55

nyckeln väljer du juhe själv. tex en etta bara.

Finns ingenstans i telefonen att välja nyckel.. Eller? Jag hittar inget och supporten säger att det bara går med headset och bilsats.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 15:13

jasså.. fan va dumt.. annars skall det ploppa upp en ruta eller liknande där man skall skriva in nyckeln när man connectar.. men skall inte iSync ha stöd för den?

Telefonen hittar datorn som sagt, men där tar det stopp.. Finns inte en plats att skriva in nyckel. Någon som för övrigt är kasst är, att har man ett telefonlösenord, får man knappa in det också efter pinkod om man då ska skydda den mot stöld och så. På min gamla 6210 som jag förmodligen kommer gå tillbaka till ett tag, så är det bara om det kom in ett nytt simkort i den, som man behövde det lösenordet.

Senast redigerat 2004-03-17 16:40

Det gick inte längre.. Lämnade tillbaka min GX30 idag. De var snälla som tog tillbaka mitt 24 månaders tillägsavtal jag band upp mig med. Några mer saker som jag störde mig på var kalendern. Ok, man kan lägga till händelser, upp till 3 om dagen. Men får man en påminnelse den dagen någon fyller år tex. NEJ!! Alarmfunktionen ringer heller inte om telefonen är avstängd. Sen tycker jag det är ganska omständigt att skicka sms. Får trycka ok flera ggr för att det ska gå iväg. Enligt försäljaren är det tydligen så på de flesta av dagens modeller. Är det så?

1
Bevaka tråden