Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Frontpage till mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Provar igen.. nån måste veta

Finns Frontpage separat till OS X? Ingår ju inte i office paketet vilket det väl gör på PC(?). Om inte, vet någon om nåt program som funkar lika bra när det gäller att administrera frontpage webbar?

.erik

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-17 15:27

FrontPage finns inte till Mac, eller rättare sagt, det finns en lastgammal version 1 eller nåt...

Alla versioner av PC-Office inkluderar inte FP, bara de dyrare paketen.

Tror tyvärr inte att det finns nåt Mac-verktyg för att jobba med FP-webbplatser. Vill någon verkligen det?

Nej, Frontpage finns inte till Mac OS X.

Läs mer om Microsofts program till Mac OS.

Jag tror GoLive har en importverktyg för Frontpage. Det finns en tråd om det – Nikke har nog en länk i bakfickan.

/c

Det finns ett par alternativ vad jag vet....

1. Virtual PC

2. Använd inte Frontpage extensions på servern utan lös den funktionaliteten på andra sätt via plugins, cgi-er, middlewares och annat.

Det finns även pluggar/extensions till DW och GoLive som raderar alla förekomster av FrontPage-kod i en site. Men det går även att stänga av i DW och GoLive att de skall låga bli FrontPage-koden och då bör det ju gå att jobba i dessa program för att administera en FrontPage-site. Förutom problemet med att lägga upp webbsidorna, då får man på serven sätta på flera protokoll (tex FTP) än Frontpages egna för filöverföringen.

(Jo jag tycker FrontPage är dåligt...)

Lycka till!

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2002-12-17 15:56

Frontpagekods sidor går bra att köra i GoLive. vet en som inte kan släppa sina frontepagefunktioner ännu, men som bytt till X och GoLive.

Sen tackvare en tidigare tråd fick jag tipset om en pluggin som kan städa bort all frontpagekod. För jag tror i det långa loppet vinner vi alla på att göra siter enligt www.w3.org

En liten jämförelse som jag håller med om då det gäller GoLives fördelar.
http://www.adobe.com/products/golive/topways.html

Skulle det krisa så funkar ju Frontpage hyffsat i Virtual PC.

1
Bevaka tråden