Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB 12", Siemens S55, bluetooth och internet.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-03-04 11:10

Hej!

Har plötsligt fått problem med att ansluta till internet via bluetooth. Det har fungerat bra tidigare men nu går det inte längre.

Jag har PB 12" 867 med Panther (10.3.2) och en Siemens S55 med abonnemang hos Telia. Modem script för telefonen har jag laddat hem från http://www.taniwha.org.uk/. I rutan för telefonnummer i inställningar för internetanslutning, bluetooth, har jag skrivit "None", användarnamnet är mitt mobilnummer och rutan för lösenord lämnas blank. Detta har alltså fungerat tidigare men inte nu längre. Jag kommer så långt att användaren autentiseras, men sedan är det stopp. Har testat alla Siemens modem script från ovan nämnda sida. Rådet från Telia var att starta om telefon och dator, samt skapa en ny konfiguration. Inget hjälper. Har installerat alla de senaste uppdateringarna för datorn via programuppdatering. Möjligen kan någon av dessa ha orsakat problemet, men det är bara en lös misstanke.

Mycket tacksam för hjälp!

/Fantomen

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-03-05 11:03

Kan tillägga att all övrig bluetoothkommunikation mellan dator och telefon fungerar utan problem. Det går bra att wappa via gprs på telefonen.

Senast redigerat 2004-03-12 14:17
  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-03-12 15:09

Har gjort en helt ny installation av Panther på datorn och även uppdaterat via programuppdateraren. Problemet kvarstår. Det går bra fram till att "användaren autentiseras" men där blir det stopp.

Är det ingen som har en S55 som kan berätta om det fungerar för er? Eller är det möjligen läge att skaffa en Sony Ericsson?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-12 15:29

Jag hade ett liknande problem när jag skulle surfa över gprs med min t610, fick gå över att ringa upp till telias mobil-modem pool istället. 9.6 till 28.8 turbo kilo-bitar i sekunden. woho!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-03-12 15:36
Ursprungligen av emilsson:

Jag hade ett liknande problem när jag skulle surfa över gprs med min t610, fick gå över att ringa upp till telias mobil-modem pool istället. 9.6 till 28.8 turbo kilo-bitar i sekunden. woho!

Det fungerar tydligen inte klockrent med Sony Ericsson heller ;), eller har det möjligen ordnat upp sig för dig?

1
Bevaka tråden