Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Imac DV SE startar inte...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-28 17:49

Hej och Hjälp!! :o(
Fram tills igår har min Imac DV SE funkat som en klocka... men igår ville den helt enkelt inte starta. När man trycker på startknappen, så flimmrar den gröna ljusdioden till och det låter precis som när dator ska starta, men sen slocknar lampan och inget mer händer... trycker jag igen upprepas samma sak.

Vad kan det vara för fel? Kan jag åtgärda något själv?

Har idag bytt batteri utan att det händer något annat än ovanstående. Läste någonstans här i en gammal tråd att man ska "reset:a PMU on the Logic Board Resetting" när man bytt batteri. Var hittar jag den knappen? Se bifogad bild

Har tre projekt som ska vara klara i helgen och har PANIK!!!!!!!!!

/Jab

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-28 18:42

Tyvärr har din iMac troligen dött analogkortsdöden. Been there, done that

Problemet löses genom att byta ut analogkortet, men det kostar mer än en begagnad iMac.

Förhoppningsvis är det ett annat fel, men chanserna är nog ganska små.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 18:58

Som temporär för att försöka hålla liv i den över helgen kan du prova att trycka in knappen flera gånger så den inte slocknar (har bara läst om det och inte provat)…
Stäng sedan inte av den förrs du är klar - om du mot alla odds får igång den…

  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 19:05

[QUOTE="jab"]Hej och Hjälp!! :o(
Fram tills igår har min Imac DV SE funkat som en klocka... men igår ville den helt enkelt inte starta. När man trycker på startknappen, så flimmrar den gröna ljusdioden till och det låter precis som när dator ska starta, men sen slocknar lampan och inget mer händer... trycker jag igen upprepas samma sak.

Vad kan det vara för fel? Kan jag åtgärda något själv?

Har idag bytt batteri utan att det händer något annat än ovanstående. Läste någonstans här i en gammal tråd att man ska "reset:a PMU on the Logic Board Resetting" när man bytt batteri. Var hittar jag den knappen? Se bifogad bild

Har tre projekt som ska vara klara i helgen och har PANIK!!!!!!!!!

/Jab :([/QUOTE

Har en Grå DV också!

När min får spunk och inte vill starta så brukar jag dra ur nätsladen ett par-tre timmar!

Sedan hoppar den igång!

Varför vet jag inte!

Men så är det, iaf för mig!

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-29 10:41

Inget verka funka... :o(

Har en CD-skiva i slot:en, hur fasen får jag ut den? Gamla macar:s diskettenhet hade ju mekaniska gem-tricket, men cd:n kräver ju ström.. vilket jag inte har...

1
Bevaka tråden