Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bokstaven "a" fungerar inte!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag installerade Panther på min Tibook och nu fungerar inte gemena "a" på mitt tangentbord. Testat med att göra ominstallation direkt från CD men med samma resultat. Jag har även kopplat på ett extern tangentbord för att se om det var något fel på tangenten, men icke! Ett stort problem är att jag har bokstaven "a" i mitt password så jag kan inte göra några som helt programinstallationer.

Vad göra?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 10:15

Eh...
Gement a försvann på såväl fast som externt tangentbord, och med både gamla och ett nytt färskt system?
Detdär hamnar nog under avdelningen "nä'ä... så är det inte alls... så kan det inte bli..."

Clueless!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 10:21
Ursprungligen av Jonas Olsson:

Jag installerade Panther på min Tibook och nu fungerar inte gemena "a" på mitt tangentbord. Testat med att göra ominstallation direkt från CD men med samma resultat. Jag har även kopplat på ett extern tangentbord för att se om det var något fel på tangenten, men icke! Ett stort problem är att jag har bokstaven "a" i mitt password så jag kan inte göra några som helt programinstallationer.

Vad göra?

Det beror på största sannolikhet på inkompatibel tredjepartsmjukvara. Jag vill minnas att det var 2 program som gav denna typen av problem. Copy Paste var ett av dom (gjorde bokstaven c obrukbar) Jag kommer inte ihåg vilket det andra programmet var men jag har för mig det var bokstaven a det rörde sig om. återkommer om jag kommer på det

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 10:32

kan det vara Synergy?
installera 1.0a eller senare
"[Bugfix] Resolved problem with Synergy stealing the "A" key in Panther."
http://synergy.wincent.com/

Senast redigerat 2004-02-27 11:07
Ursprungligen av ulven:

kan det vara Synergy?
installera 1.0a eller senare
"[Bugfix] Resolved problem with Synergy stealing the "A" key in Panther."
http://synergy.wincent.com/

Jag älskar dig! Det var Synergy som spökade. Nu funkar det !

1
Bevaka tråden