Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaTex-program

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • London
  • 2004-02-21 08:27

Vad anvander ni for program for att skriva LaTex? Ska skriva fardigt exjobbet nar jag kommer hem och det ska skrivas i LaTex. Har for mig att jag har sett skarmdumpar fran nagon med ett LaTex-program i dockan, kan dock inte hitta det igen.

Tacksam for alla tips!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 11:30

Jag använder BBEdit men en del använder TexShop och andra iTexMac och några Alpha

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-23 14:27

jag kör med emacs under x11

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-23 21:27

Kolla in LyX, fick just bra omdömen i comp.sys.mac.system. www.lyx.org

Har aldrig använt det själv, men det ser bra ut när jag läser om det.

  • Medlem
  • 2004-02-24 22:54
Ursprungligen av steli:

Kolla in LyX, fick just bra omdömen i comp.sys.mac.system. www.lyx.org
Har aldrig använt det själv, men det ser bra ut när jag läser om det.

Den verkar vara riktigt bra. Synd att det är försent för mig att använda den till mitt X-jobb. Jag har redan skrivit rapporten i word och kommer att konvertera den till pdf innan jag lämnar in den nästa vecka. :/

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 21:46

Jag har för mig att själva LaTeX koden inte blir så snygg men det var länge sedan jag kollade så jag borde väl inte säga nåt ... men jag kan inte låta bli

  • Medlem
  • London
  • 2004-02-24 10:20

Hur ar det med SubethaEdit, nagon som anvander det?

www.word2tex.com

(Har dock inte testat själv)

[Edit]
Efter att ha snabb testat på mitt eget och flickvännens xjobb så kan jag bara säga att trial versionen inte är ngt att ha...

men det lät ju så bra.....

Senast redigerat 2004-02-24 23:45

Någon som har en bra lösning på hur man får stavningskontrollen att undvika latexkommandona i exempelvis TexShop? Är bredd att byta program om det fungerar i det nya. Testade CocoaAspell men den svenska ordboken var riktigt dålig. (Som överkurs vill man ju att den ska stavningskontrollera titeln och kapitelnamnen men det är lite överkurs)

1
Bevaka tråden