Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

phpBB, bra eller dåligt? Erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-04 15:07

Jag funderar på att starta mitt eget forum (eller vill i alla fall lära mig hur man gör) och tänkte använda phpBB, inte UBB.

Är det någon som har erfarenhet av phpBB? Det verkar vara superenkelt att rigga upp i alla fall.

Fråga nummer två: varför är det ett sånt helvete att registrera .se-domäner? Vad håller NIC-se på med? De är ju stofiler!

[ 04 December 2002, 15:14: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-06 13:27

Tja, det var ganska lätt. Jag hade iofs en Debian-burk med Apache, PHP och MySQL körande så det tog väl 5 minuter att installera och komma igång. phpBB var inte svårt, de andra delarna är svårare...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag funderar på att starta mitt eget forum (eller vill i alla fall lära mig hur man gör) och tänkte använda phpBB, inte UBB.

Är det någon som har erfarenhet av phpBB? Det verkar vara superenkelt att rigga upp i alla fall.

Fråga nummer två: varför är det ett sånt helvete att registrera .se-domäner? Vad håller NIC-se på med? De är ju stofiler!

Ska du starta eget Mondo?
Vad ska ditt forum ha för tema?
*nyfiken*

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-06 13:45

Vet inte än, jag bara lattjar lite. Alltså, phpBB tar fem minuter att få ingång: det är bara att packa upp filena i en mapp. Apache är också rätt enkelt. Men jag är helt rudis på MySQL och det var därför jag frågade. MySQL behöver en betydligt bättre handbok.

  • Medlem
  • 2002-12-10 12:01

forum.helgo.net - funkar fint! (Om än lite taskigt översatt)

Ang. .se finns det ju en annan debatt för detta, men jag tycker att de ska vara stofiler.

www.nkbk.nu/forum - funkar kanonfint. Det var bisarrt enkelt att koppla ihop grunderna. Det som blir jobbigt nu (vi har bara varit igång i några dagar) är att koda om php-sidorna på resterande del av sajten, så t.ex. användardatabasen används av "båda" delarna. Vi har alltså ett annat login på själva huvudsidan, som går mot egen tabell.

1
Bevaka tråden