Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KDE - Window Manager

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-14 15:36

Var ställer man in window manager för KDE?
Av någon anledning kär den (startkde) med QuartzWM, vilket omöjliggör minimering i fullskärmsmiljö. :-/

Om KDE startas utan att någon fönsterhanterare är igång startas kwin. Om du däremot startar KDE med en fönsterhanterare igång, blir det den redan aktiva fönsterhanteraren som används. Eftersom Apples X11 kräver att QuartzWM sköter fönsterhanteringen kan det bli väldigt svårt att byta fönsterhanterare. Skulle vara om du loggar in i console-läge, skapar en egen ~/.xinitrc som startar KDE och sedan drar igång X med startx-kommandot, men det blir ju ganska omständligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-14 17:35

Jag har inga problem med att använda andra fönsterhanterare i Apples X11, det är bara när jag går via "startkde".

Senast redigerat 2004-02-18 00:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-19 18:03

*bump*

Argh! Vill kunna använda KDE i fullskärm.

Såhär ser min ~/.xinitrc ut; det fungerar tillsammans med apples X11.app och kör kde i fullskärmsläge utan quartz-wm när jag startar X11.app. Ärligt talat minns jag inte var jag hittade instruktionerna, men fungerar gör det i alla fall... (10.3.2)

export KDEWM=/sw/bin/kwin
exec quartz-wm --only-proxy &
exec /sw/bin/startkde
1
Bevaka tråden