Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aspyr & Amazon

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-02-18 02:47

Skulle köpa ett spel genom Aspyrs butik ikväll. Tänkte att det blir billigare för spelet kostar bara 10 dollar där. Upptäckte att de levererar bara med FedEx och bara frakten kostar 50 dollar. Förra året kunde man välja vanlig post också men inte nu längre.

Jag provade med amazon.com istället. Allt gick bra tills jag fick ett felmeddelande om att de inte kunde leverera till min adress. Skojar ni?, tänkte jag. Jag fick leta bland länkarna på deras sida tills jag hittade leveransvillkoren. Rörig hemsida förresten! Jag hittade den här texten: Toys, games, and video games can be shipped only to locations within the U.S., U.S. protectorates, and APO/FPO addresses.

Jaha, tydligen levererar de inte dataspel till utlandet. Jättemärkligt!! Vad säger man? Det är inte alltid lätt för oss Mac-spelare att hitta billiga spel här i Sverige. Här tar det ca 5 år innan man rear ut spelen.
Nu är det bara IMG store kvar eller känner ni till någon annan utländsk butik som säljer Mac-spel och levererar till Sverige?

de finns nog fåtalet svenska återförsäljare också... macoteket, webhallen bl.a.
däremot kommer jag inte gå in på sortiment eller priser...

Blev utsatt för samma dilemma, när jag skulle beställa två spel från Apsyr – frakten blev dyrare än spelen. Beställde sedan ifrån IMG Store...

Vilket spel är du ute efter?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-02-18 20:48
Ursprungligen av Christofer:

Blev utsatt för samma dilemma, när jag skulle beställa två spel från Apsyr – frakten blev dyrare än spelen. Beställde sedan ifrån IMG Store...

Vilket spel är du ute efter?

De har flera som kostar bara 10 dollar. Jag hade tänkt att beställa Star Trek-spelen men då skulle jag betala 94 dollar i frakt. Jag skrev till Aspyr och frågade om de inte kunde skicka med vanlig post istället men de hänvisade mig till Nordicsoftsales som är deras återförsäljare och Sveriges kanske dyraste butik för Mac-spel.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 21:09

Använd Amazon UK istället för deras amerikanska. Beställt därifrån många gångar. Billigare frakt än om man köper från USA och fortfarande nästan samma urval. www.amazon.co.uk

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-02-18 21:49
Ursprungligen av Cowboy Dan:

Använd Amazon UK istället för deras amerikanska. Beställt därifrån många gångar. Billigare frakt än om man köper från USA och fortfarande nästan samma urval. www.amazon.co.uk

Tillkommer det moms på priset?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-02-18 22:02
Ursprungligen av Homy:

Tillkommer det moms på priset?

Om de (Amazon UK) följer reglerna ska de lägga på svensk moms (25 %) vid leverans till Sverige. Har man tur lägger de bara på engelsk moms som är 8 % om jag minns rätt.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-02-19 01:15

Någon som har erfarenhet av MacGold?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-02-19 16:14
Ursprungligen av Onken:

Någon som har erfarenhet av MacGold?

Levererar bara inom Storbritanien.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 10:22
Ursprungligen av Homy:

Tillkommer det moms på priset?

Jag har aldrig betalat svensk moms när jag beställt därifrån. Har fått för mig att det räcker att betala moms i det EU-land man handlar i, men jag kan ha fel.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-02-20 00:14

Vad brukar frakten bli när man beställer från Amazon UK?

1
Bevaka tråden