Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Titan - Apple pro speaker

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-05-21 18:27

Tjingeling.
Har ett par Apple pro speaker som jag gärna skulle vilja använda till min Pbti 500.
Finns det ? Eller går det att använda hörlurutgången via någon adapter etc?
Tacksam för tips.
Per

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kuspen:
Tjingeling.
Har ett par Apple pro speaker som jag gärna skulle vilja använda till min Pbti 500.
Finns det ? Eller går det att använda hörlurutgången via någon adapter etc?
Tacksam för tips.
Per

Är inte säker på detta, men läste någonting om en adapter så man skulle kunna använda Apple Pro Speaker på fler datorer än bara iMac och PowerMac G4. Tyvärr går det inte utan adapter då högtalarna förser sig själva med ström genom den utgång som de skall sitta i. Tror inte att du kan köra dem via en adapter i ljudutgången eftersom den inte är strömförsörjande.

Men som sagt är inte helt säker på detta, så jag kan ha fel. Någon annan som vet mer säkert hurvida det går med en adapter att använda Apple Pro Speaker? på en TiBook?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-05-24 21:16

Halloooo..Någon???? Pro speaker ni vet..
Högtalarna bara står o samlar damm. Använder Sounds stick till min stationära.
Titanen vill också va me´
Per

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-05-24 23:45

Jag har ställt en , tror jag, en enkel fråga på vad jag ser vara en svår uppgift för er proffs. Det vore trivsamt att i alla fall få någon respons ? Med tanke på denna kunskapsbank?????

  • Oregistrerad
  • 2002-05-25 00:07

Tror inte det går, om du inte bryter sladden och löder om å grejar. Men det blir nog inte så lätt, högtalarna måste ju få ström någonstans ifrån också, inte bara ljud - Macen har ju ingen inbyggd effektförstärkare liksom.

Tror inte det är nå´n bra idé dock, då sabbar du deras fina design, bättre att skänka bort dem till nå´n vänlig själ med stationär G4. Mig t ex!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-05-25 00:14

Ge mig men utförlig förklaring till varför du kan använda dessa tingestar bättre
Ge mig ett skäligt svar.? Har du något att byta med eller...
Faktiskt intresserad.

Per

  • Oregistrerad
  • 2002-05-25 00:24

Jag älskar Apples design. Jag har två trasiga SEB Digipass´er att byta bort som du kan få meka med i stället! ;D

Nääää, jag har nog inget bra bytesobjekt tror jag. G4´an står på jobbet så det blir ju mest kuriosa om jag skulle få dem, men det vore kul hursomhaver. Du kan få en fin musmatta!

  • Medlem
  • International user
  • 2002-05-25 08:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kuspen:
Jag har ställt en , tror jag, en enkel fråga på vad jag ser vara en svår uppgift för er proffs. Det vore trivsamt att i alla fall få någon respons ? Med tanke på denna kunskapsbank?????

Från Applestore:
Systemkrav
G4-baserad iMac eller Power Mac G4

Anm. De analoga Apple Pro Speakers är inte USB-baserade men kräver en dator med ett miniuttag för Apple-högtalare. Apple Pro Speakers bör bara användas med nya G4-baserade iMac-datorer eller Power Mac G4-datorer från efter den 9 januari 2001.

//mattan

Kan man inte köra dessa spekers på en G5'a? verkar inte passa när man bara kikar på kontakten iaf.. finns de adapters?

Här finns en adapter. Säljs hos Macoteket.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-07 16:31

Detta tror jag till och med har varit uppe 2 gånger tidigare då iFire också har varit till hjälp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-07 16:57

Jag kan inte fatta varför Apple, som alltid brukar använda bra standarder, har satt ett specialuttag på sina högtalare som kräver att datorn har ett specialuttag också.
Det går ju att göra högtalare med vanliga hörlursuttag och med en nätsladd eller batterier.

Apple hittar på roliga kontakter ganska regelbundet. Ingen vet varför, framförallt inte kunderna...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-07 23:22

Jag tror de använder den där lilla kontakten för att man inte ska råka plugga in ett par vanliga hörlurar i den förstärkta utgången och spränga dem och samtidigt riskera att kortsluta förstärkaren som sitter i datorn.

1
Bevaka tråden